שכר טרחה עורך דין מקרקעין

מהו שכר טרחת עורך דין מקרקעין

עומדים בפני פעולה במקרקעין? מעוניינים לבצע עסקה, לקבל ייעוץ, לשלוח התראה? אם כן, הכתובת הנכונה לצרכים אלו הוא ערוך דין המתמחה בדיני מקרקעין, הבקיא בפסיקות, החוקים, ההוראות והתקנות הרלוונטיות ומכיר היטב את הגופים וההליכים הרלוונטיים. שלב זה, אחת השאלות שבוודאי צצות היא מהו שכר טרחת עורך דין מקרקעין, ועל כך נשיב בשורות הבאות.

מגוון רחב של פעולות

ראשית, עלות שכר הטרחה של עורך הדין נגזר מתמחור שעת העבודה שלו ומתמחור הפעולה המבוקשת. כך למשל, יש הבדל בין העלות של פגישת ייעוץ אחת, פגישה הכרוכה גם בבחינת מסמכים וסדרה של מספר פגישות ייעוץ. גם בהכנת חוזי שכירות למגורים ולעסקים יש הבדלים בשכר טרחה עורך דין מקרקעין, הנגזרים ממידת המורכבות. כל עוד מדובר בפעולה פשוטה וסטנדרטית יחסית, עלות עריכת החוזה תעמוד על חצי משכר הדירה הראשון, אך אם מדובר בפעולות יותר מורכבות הנדרשות מצד עורך הדין, עשוי שכר הטרחה לטפס עד לשכר דירה ראשון מלא.

מעבר לכך, כשמדובר בעלות שכר טרחה לעורך דין, כל משרד עורכי דין מקרקעין גובה תשלום שונה עבור שירותיו, וזאת בהתאם לשיקוליו הכלכליים, המוניטין שלו, אזור פעילותו, הערכים המנחים אותו וכן הלאה. כך, במשרדי עורכי הדין יש עלויות שונות עבור רישום דירות למגורים מקבלן, רישום נכסים ומגרשים, רישום של דירות בירושה, רישום הערת אזהרה, פיצול מקרקעין, טיפול בתביעות שוכרים, טיפול במשכנתאות, טיפול בענייני וועד בית, טיפול בנכסים בהוצאה לפועל, ועוד.

שכר טרחה עורך דין מקרקעין
שכר טרחה עורך דין מקרקעין

כמה עולה שכר טרחה של עורך דין בעסקת מקרקעין?

בדרך כלל שכר טרחה עורך דין בעסקת מקרקעין נגזר משווי העסקה, כלומר משווי הנכס שהזכויות עליו עוברות ידיים, כאשר התמחור המקובל עומד על חצי אחוז עד שני אחוז משווי העסקה. כך לדוגמא, בדירה של 1.5 מיליון שקלים שכר טרחת עורך דין בעסקת המקרקעין עשוי לעמוד על 7,500 ₪ (חצי אחוז), על 15,000 ₪ (אחוז), ולעיתים גם על יותר מכך. שיעור שכר הטרחה מגובה העסקה משתנה בהתאם למורכבותה ולפעולות הנדרשות לביצוע על ידי עורך הדין. יש לציין כי גם חתימה על חוזה מול קבלן, שכר הטרחה של עורך הדין שלוקח הקבלן (ודואג כמובן לאינטרסים שלו) מגולגל אל הקונים. כאן החוק מגביל למקסימום של כ- 5,000 עבור השירות. יחד עם זאת, החוק אינו מגביל את התשלום לעורך דין שלוקחים הקונים על מנת שייצג אותם מול הקבלן, וזהו שירות נחוץ ביותר.

 

שכר טרחה ראוי והוגן

כאמור, שכר טרחת עורך דין בעסקת מקרקעין יכול להשתנות מאוד, על פני אלפי שקלים ויותר. משרדנו החליט לפעול באופן אחר, שאנו סבורים כי הוא יותר נכון, צודק, הוגן ומכבד את כל הצדדים. אנו החלטנו לגבות 5,000 ₪ בלבד עבור ליווי עסקת מקרקעין בכל סדר גודל, סכום הוגן ונוח לכל הדעות מבחינת לקוחותינו. סכום זה משקף את היתרון המקצועי של עורך הדין אוסטפלד, המתמחה בלעדית בהסכמי מכר כבר יותר מחמש עשרה שנים. הניסיון הרב והמקצוענות הגבוהה מתבטאים בהיכרות מעמיקה עם הבדיקות והפעולות הרלוונטיות, דבר המאפשר לקדם את העסקאות ביתר מהירות ויעילות, ולכן גם ביכולתנו להציע עלויות שכר טרחה יותר הוגנות ונוחות ללקוח.

 

לקבלת ליווי משפטי

לקבלת שירותינו במחיר הוגן וצודק, הנכם מוזמנים לפנות אל משרד עורכי דין מקרקעין דרור אוסטפלד בטלפון 050-5653668.

ישר לוואטסאפ

מדריך שחובה לקרוא לפני שרוכשים או  מוכרים דירה (חינמי)

דילוג לתוכן