זכרון דברים לרכישת דירה

מידע חשוב על זכרון דברים לרכישת דירה

נתחיל בשורה התחתונה: כל עורך דין המתמחה במקרקעין שעימו תתייעצו ימליץ לכם שלא לחתום על זכרון דברים לרכישת דירה. אין זו המלצה קלילה אלא אזהרה חשובה שיש להתייחס אליה במלוא הרצינות. אמנם, איש אינו מונע מכם לחתום על המסמך והדבר חוקי לחלוטין ואף מקובל בעולמות משפטיים רבים, אולם יש למסמך זה כמה חסרונות בולטים העלולים לעלות לכם ביוקר.

אכן, לעיתים כאשר מוצאים את "דירת החלומות" ואת "עסקת המאה" שלכם, אצה הדרך להבטיח אותה ולחתום על "דף כתוב" כלשהו שמחזק את ההתחייבות של המוכר כלפיכם. ייתכן שגם המוכר עצמו יעץ ואף דחף לחתום על המסמך, וסיבותיו עימו. אולם לפני הכל חשוב שתבינו שלפי חוק המקרקעין, מאחר שעסקת מקרקעין חייבת להיות מעוגנת במסמך כתוב (ולא בעל פה), הרי שזכרון דברים לרכישת דירה משמעה שהתחייבתם לעסקה. כן, עד כדי כך: אם לא הכנסתם בחוזה סעיף כלשהו המבטל אותו במועד מסוים, או תחת מצב עניינים מסוים, הרי שאתם מחויבים לעסקה כלשונה. כל ניסיון לסגת ממנה ייחשב בתור הפרה של חוזה חוקי ואתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים פיצויים.

לא שאלה של אמון

יכול להיות שיש לכם אמון במוכר, ובעיקר בדירה: היא נראית במצב מניח את הדעת ואפילו טוב, בדיוק באזור ובקומה שרציתם, והמחיר בהחלט סביר. אם מאחורי מראה העיניים עלולות להסתתר בעיות שזכרון דברים למכירת דירה פשוט לא מטפל בהן. זהו מסמך קצר שלעיתים נכתב בחיפזון על ידי אנשים שאין להם רקע משפטי, והוא רק מפרט את הבסיסי כגון סכום העסקה, מועד מסירת הזכויות, פרטים של שני הצדדים ותיאור של הדירה.  אם חתמתם עליו, אתם כאמור מחויבים ואף כבולים אל העסקה כמפורט במסמך.

ואולם, מה יקרה אם בהמשך הדרך יתגלו ליקויי בנייה בדירה, אפילו כאלו שהמוכר לא היה מודע לקיומם? מה יקרה אם תגלו שחלק מהבנייה בדירה אינו תואם לזכויות הבנייה בתוכניות? מה יקרה אם יתגלה שעבוד, עיקול, הערת אזהרה או כל בעיית רישום בנכס? מאחר שטרם ביצעתם את הבדיקות, ואין בהסכם שום הצהרה של המוכר לגבי היבטים אלו, תמצאו את עצמכם עומדים בפני שוקת שבורה.

זכרון דברים לרכישת דירה

ומה אם ממש חייבים לחתום?

קודם כל, איש לא יכול לחייב אתכם לחתום על זכרון דברים לרכישת דירה. ובכל מקרה, לפני שאתם מבצעים איזו פעולה היוועצו בעורך דין שיוכלו לכוון אתכם ולמנוע טעויות קריטיות. אבל איש אתם ממש מרגישים צורך לחתום, לכל הפחות רשמו בזכרון הדברים מועד שבו יפקע תוקפו, או לחילופין התנו את קיומו בחתימה על הסכם מכר שכבר ידאג למלוא זכויותיכם, וכן ציינו שזכרון הדברים יתבטל עם חתימה על הסכם המכר.

 

לייעוץ וליווי מיידי מעורך דין מקרקעין

לקבל עזרה פנו אל עורך דין דרור אוסטפלד, שיפעל לקידום העסקה במהירות האפשרית תוך הקפדה שיישמרו ויובטחו זכויותיכם. לפרטים נוספים וליווי מיידי התקשרו לטלפון 050-5653668.

ישר לוואטסאפ

מדריך שחובה לקרוא לפני שרוכשים או  מוכרים דירה (חינמי)

דילוג לתוכן