חוזה מכר דירה

ליווי עורך דין עבור חוזה מכר דירה ושכירות

 

עורך דין מקרקעין עוסק בקשת רחבה של עסקאות ופעולות בנדל"ן, ושתיים מהנפוצות שבהן היא ליווי ועריכת חוזי מכירת דירות והשכרתן. בשורות הבאות נבחן את טיב הליווי שמעניק עורך הדין ואת חשיבותו בשני סוגי חוזים אלו.

חוזה מכר דירה

 

מכירת וקניית דירה היא עסקה המערבת סכומים גבוהים במיוחד, ולרוב תהיה הגדולה ביותר שאנשים יבצעו בחייהם הפרטיים. את העסקה הזו מעגן חוזה מכר דירה המפרט את ההתניות, החובות והזכויות של שני הצדדים זה כלפי זה. מצד הקונים נועד חוזה מכר לדירה להבטיח כי יקבלו את הבעלות והחזקה על הנכס במועד האמור, וזאת כשהדירה מצויה בדיוק במצבה הידוע בעת מועד החתימה, וכשאין עליה בעיות משפטיות כמו שעבודים או עיקולים, וגם קיים מנגנון פיצויים עקב חריגות או הפרות בתנאים ההסכם. מצד המוכרים, חוזה לדירה נועד להבטיח את קבלת הכספים בהתאם לסכום העסקה שעליו סוכם, תוך מתן ביטחון מפני בעיות, הפרות, עיכובים ובעיקר טענות כאלו ואחרות שיעלו הקונים בהמשך הדרך.

 

תפקידו של עורך הדין הוא לשמור על האינטרסים של לקוחותיו ולעגן אותם בחוזה. לדוגמא, מצד הקונים דואג עורך הדין לביצוע בדיקות משפטיות מקדמיות המבטיחות מתסבוכות בעתיד, למשל עקב חריגות בנייה, תביעות הקשורות בנכס, חובות ושעבודים, מצב הרישום וכן הלאה. בחוזה ידאג עורך הדין להיבטים כגון הצהרות המוכר אודות מצב הדירה, תיאור של הדירה, הצהרת מוכר לגבי השימוש בדירה, הוראת הארכה לביצוע ועוד. מצד המוכרים יבנה עורך הדין את מערך התשלומים על מועדיהם ואופן ביצועם, התחייבויות והצהרות של הקונים, וכן יספק ייעוץ לגבי סוגיות מיסוי (מס שבח, היטל השבחה), ועוד.

חוזה מכר דירה

חוזה שכר דירה

 

חוזה שכר דירה הוא כמובן פשוט יותר מחוזה מכר ומערב סכומים נמוכים בהרבה. יחד עם זאת, חשוב לזכור שההסכמים הסטנדרטיים הניתנים להורדה מהאינטרנט אינם מכסים את מכלול ההיבטים הספציפיים, הדואגים לאינטרסים של השוכר – ובעיקר של המשכיר. עורך הדין העורך את החוזה ידאג לכך שהאינטרסים יישמרו ושיינתן מראש מענה לסוגיות ומכשולים העתידים לצוץ. לדוגמא, עורך הדין ידאג להגדיר את החובות של הצדדים לתיקון נזקים בנכס ובעיות בתשתיותיו, וכן להגדרת זמן ההשכרה, האם ניתן להודיע על קיצור הזמן ובמה הדבר כרוך, כיצד ישאירו השוכרים את הדירה בתום תקופת השכירות, וכיוצא בזאת. יש להדגיש כי חוזה שכר דירה חייב להיות ערוך בצורה מקצועית ורצינית, ולמרות שהכנתו כרוכה בעלויות (לא גבוהות) הן בהחלט מצדיקות את עצמן ומאפשרות לצדדים להתנהל באופן בטוח, ידוע מראש ורגוע.

לייעוץ וליווי עורך דין מקרקעין

 

מעוניינים בייעוץ וליווי מטעם עו"ד מקרקעין בחוזה מכר או שכירות? לעוד פרטים בנושא ולקבלת ליווי ברכישת או השכרת דירה, התקשרו אל עו"ד דרור אוסטפלד בטלפון 050-5653668.

ישר לוואטסאפ

מדריך שחובה לקרוא לפני שרוכשים או  מוכרים דירה (חינמי)

דילוג לתוכן