כמה עולה עורך דין קניית דירה

כמה לוקח עורך דין על קניית דירה

 

קניית דירה בישראל, בין אם מיד שנייה או מקבלן, כרוכה בסכומים גבוהים מאוד שלרוב לא נופלים ממיליון שקלים, ובמקרים רבים המחיר גבוה בהרבה ממיליון. ואולם, עלות קנייתה של דירה אינה מסתכמת בשווי הנכס שכן קיימות הוצאות רבות נוספות, החל במס רכישה (למי שאין פטור), דרך תשלומים לשמאי ולחברת בדק בית, שיפוצים במידת הצורך, עמלת סוכן התיווך, ועוד. אחד התשלומים הקטנים יחסית הוא שכר הטרחה של עורך הדין, והשאלה היא כמובן – כמה עולה עו"ד קניית דירה?

על מה בכלל משלמים?

 

עוד לפני שנגיע אל הסכומים, בואו נבין על מה אתם בכלל משלמים. בתור קונים של דירה שאמורה לשרת אתכם ולהגשים את הציפיות והחלומות לשנים רבות, אתם מעוניינים כמובן לקבל תמורה מלאה ובטוחה לכספכם. על מנת להשיג את המטרה החשובה הזו, יש לבצע שורה ארוכה של בדיקות מקדמיות מול רשויות שונות, החל במנהל מקרקעי ישראל, דרך הרשות המקומית,שעבודים ועיקולים על הנכס, ועוד.

 

לאחר השלב הראשוני של הבדיקות ממשיך עורך הדין ללוות את העסקה על כל שלביה. בין היתר, הוא עומד בקשר מול המוכר ו/או בא כוחו ומייצג אתכם במשא ומתן על גובה העסקה ותנאי, עורך את הסכם המכר באופן הדואג לאינטרסים שלכם ושומר עליהם, מטפל בשינויים מתבקשים בחוזה מול קבלן, מטפל בסוגיית העברת הכספים לנאמנות מול מוכר דירת יד שנייה, ומבצע עוד פעולות רבות עד למעמד החתימה על ההסכם וגם אחריו – עד השלמת העברת הבעלות באופן סופי, תשלומי המיסים לרשויות וכדומה.

כמה עולה עורך דין קניית דירה

וכמה אתם משלמים?

 

אז כמה משלמים לעו"ד בקניית דירה? התשובה אינה אחידה. קודם כל, ישנו הסכום המקובל שעומד על חצי אחוז משווי העסקה. מדובר במוסכמה אשר רבים מעורכי הדין פועלים על פיה. אם ניקח לדוגמא דירה בשווי 2 מיליון ₪ הרי שהתשלום לעורך הדין יעמוד על עשרת אלפים ₪ לפני מע"מ, או 11,700 ₪ כולל מע"מ. נכון, מדובר בסכום לא מבוטל אך הוא בהחלט מצדיק את עצמו ואף נדרש לצורך הבטחת התמורה לכספכם, שגם יכולה להתבטא בחיסכון ניכר בתשלומי מיסים ובעלות העסקה הסופית לאחר משא ומתן.

 

מצד שני, לא כל עורכי הדין פועלים על פי הטווח המקובל, ודוגמא לכך מהווה משרדנו. אנו סבורים כי יש לעיתים חוסר הגינות כלפי הלקוח וכלפי עורך הדין, שכן הפעולות הנדרשות מהאחרון משתנות מעסקה לעסקה ותלויות במורכבותה. כך, עשוי להיווצר מצב כמו הדוגמא שלעיל, הכרוך בשכר טרחה יחסית גבוה על עסקה יחסית פשוטה שאינה מצריכה פעולות מיוחדות. מצד שני, עלול להיווצר מצב הפוך, למשל עסקה בסדר גודל של כמיליון שקלים הכרוכה במורכבות משפטית שמצריכה הרבה שעות עבודה מצד עורך הדין, וכך שכר הטרחה שלו אינו משקף תמורה הוגנת לעבודה.

 

עקב כך, משרדנו החליט על סכום אחיד של 5,000 ₪ לכל עסקה באשר היא, סכום הנראה לנו הוגן, נכון וראוי כלפי לקוחותינו וגם כלפינו. יש להדגיש כי סכום זה אינו בא בשום פנים ואופן על חשבון המקצועיות. נהפוך הוא: עורך הדין אוסטפלד עוסק אך ורק בהסכמי מכר כבר יותר מ- 15 שנה. תמחור שעות העבודה שלו נוח יותר לאור היכרות כמעט בעל-פה עם החומרים הרלוונטיים, דבר המתבטא ביעילות גבוהה של הפעולות ומהירות הבדיקות המבוצעות.

 

לקבלת ליווי משפטי ברכישת דירה

 

בשורה התחתונה, התשובה לשאלה כמה עולה עורך דין לרכישת דירה משתנה בין אנשי המקצוע ובין העסקאות. במשרדנו תיהנו מביטחון מלא וידוע מראש עם עלויות הוגנות, שקופות והגיוניות. לקבלת ליווי מלא ושלם במחיר הוגן וללא הפתעות, הנכם מוזמנים לפנות אל משרד עורכי דין מקרקעין דרור אוסטפלד בטלפון 050-5653668.

ישר לוואטסאפ

מדריך שחובה לקרוא לפני שרוכשים או  מוכרים דירה (חינמי)

דילוג לתוכן