כמה לוקח עורך דין על מכירת דירה

כמה לוקח עו"ד על מכירת דירה?

בתור מוכרי דירה אתם בוודאי מעוניינים להגיע לכדי עסקה משתלמת ככל האפשר, ולקבל תמורה נאותה עבור הנכס שלכם. בנוסף, ברצונכם להבטיח את זכויותיכם, את יכולותיו הכלכליות של הקונה, ואת העברת התמורה במלואה במקביל להעברת הבעלות והזכויות. כל אלו ועוד הם מתפקידיו של עורך הדין המלווה אתכם, העשוי להשתתף גם במשא ומתן על הדירה, לבצע בדיקות שונות, ובעיקר לערוך חוזה המעגן את התשלום עם בטחונות וערבויות נאותים. אחת השאלות הנפוצות בהקשר זה, היא כמה לוקח עו"ד על מכירת דירה. התשובות לפניכם.

אצל מרבית עורכי הדין המחיר אינו קבוע

התשובה לשאלה כמה לוקח עורך דין על מכירת דירה משתנה מבעל מקצוע למשנהו, וגם בהתאם למורכבות וגובה העסקה. אמנם, משרדנו לוקח מחיר קבוע על כל העסקאות באשר הן, אך גישה הוגנת וצודקת זו נדירה יחסית במחוזותינו, ועליה נרחיב בהמשך. באופן כללי, אם תבדקו בשוק תראו שמרבית עורכי הדין גובים בין מחצית האחוז ל- 1.5% מגובה העסקה כשכר טרחה. זאת, לאור המלצה של לשכת עורכי הדין משנת 2000.

כמה זה יעלה לכם? כאן נכנסת המתמטיקה לתמונה. אם ניקח לדוגמא דירה הנמכרת בשני מיליון ₪, הרי שהרף התחתון של חצי אחוז יתבטא בשכר טרחה העומד על עשרת אלפים ₪, ואילו הרף העליון של 1.5% יעמוד על שלושים אלף ₪. לעומת זאת, בדירה ששווייה מיליון ₪ יעמוד שכר הטרחה המינימאלי על חמשת אלפים ₪ ואילו הרף העליון על חמישה עשר אלף ₪.

כיצד מחליטים על אחוז שכר הטרחה המסוים? הדבר תלוי בשיקולים כלכליים שונים של משרד עורכי הדין, למשל בהתאם למוניטין שלו, לאזור הפעילות שלו וטווח המחירים המקובל בו, לעומס הקיים כרגע במשרד, לגובה העסקה ועוד. מעבר לכך, במידה שנדרשות פעולות מרובות מבחינת בדיקות, רישומים ועמידה בקשר מול רשויות, ומדובר בעסקה מורכבת יחסית – שיעור שכר הטרחה מגובה העסקה יעלה, ואפילו מעבר לרף של 1.5% לעבר ה- 2%. אכן, ההמלצה של לשכת עורכי הדין היא בגדר המלצה בלבד, ואין תקנה או חוק המחייבים בעניין זה לרף עליון או תחתון.

כמה לוקח עורך דין על מכירת דירה
כמה לוקח עורך דין על מכירת דירה

שכר טרחה קבוע

לעורך הדין אוסטפלד ניסיון של 15 שנה, במהלכן עסק בבלעדיות בהסכמי מכר דירות. ניסיונו הראה כי שכר הטרחה עשוי להיות לעיתים בלתי הוגן, בין אם כלפי הלקוח ובין אם כלפי עורך הדין. לדוגמא, ייתכן שעקב גובה העסקה תידרשו לשלם שכר טרחה גבוה יחסית, אולם בסופו של דבר מדובר בעסקה פשוטה מאוד שלגביה נדרשות אותן פעולות כמו עסקה בהיקף קטן בהרבה. לכן, כאשר תפנו אל משרדנו בשאלה כמה עולה עורך דין מכירת דירה, תקבלו תשובה שונה מהרגיל: אנו גובים מחיר קבוע של 5,000 ₪, נמוך לכל הדעות בהשוואה לממוצע המקובל בשוק, וזאת ללא קשר להיקף ומורכבות העסקה. מחיר הוגן וצודק זה משקף את בקיאותו הרבה עורך הדין אוסטפלד בהסכמי מכר, דבר המאפשר לזרז ולייעל את הטיפול בעסקה, גם מבחינתנו וגם לטובתכם.

 

לקבלת ליווי משפטי

לקבלת שירותינו במחיר הוגן וצודק, הנכם מוזמנים לפנות אל משרד עורכי דין מקרקעין דרור אוסטפלד בטלפון 050-5653668.

ישר לוואטסאפ

מדריך שחובה לקרוא לפני שרוכשים או  מוכרים דירה (חינמי)

דילוג לתוכן