עורכי דין מכירת דירה

מידע חשוב על עורכי דין למכירת דירה

בין אם אתם מוכרים או קונים דירה, ישנה חשיבות עצומה להסתייעות בשירותי עורך דין. למעשה, לא מדובר ב- "המלצה" אלא בכורח של ממש, שכן הסכמים אלו מטפלים בהיבטים בירוקרטים, משפטיים וכלכליים מעלי חשיבות מרובה ומורכבות. על ההסכם לשקף את ההבנות שהשגתם במשא ומתן, שגם בו עשוי לקחת חלק עורך הדין, ולדאוג להעברה נקייה, חלקה וחוקית של הזכויות והבעלות בדירה בתמורה לתשלום הכספי.

איזה עורך דין יטפל במכירת הדירה?

כפי שאתם בוודאי יודעים, בישראל פועלים עשרות אלפי עורכי דין, הנבדלים זה מזה בפרמטרים רבים. בכל הקשור אל עו"ד מכירת דירה, הוא חייב להיות בעל מומחיות בדיני מקרקעין. מדובר בענף משפטי העומד בפני עצמו שבו עורך הדין צריך להיות בקיא לחלוטין, שאם לא כן עלול להיווצר פגם בבדיקות המקדימות ובחוזה עצמו שיובילו לתסבוכות יקרות, מורכבות ובלתי רצויות, שלא לדבר על מפח נפש. כמו כן, ישנה חשיבות גדולה לניסיונו של עורך דין מכירת דירה בעריכת הסכמי מכר רלוונטיים. תחום המקרקעין הינו נרחב ועוסק בשורה ארוכה של עסקאות ופעולות בנדל"ן, וככל שלעורך הדין יש יותר ניסיון כללי, ובפרט בהסכמי מכר, כך ביכולתו לתת מענה יעיל, נכון, בטוח ומהיר יותר להסכם, ולערוך אותו באופן המונע תקלות בהמשך הדרך.

חשיבותו של עורך הדין

כאמור, לא ניתן לוותר על שירותי עורכי דין במכירת דירה, כאשר כל אחד מהצדדים מיוצג לרוב על ידי עורך דין מטעמו. מבחינת הקונים, עורך הדין פועל מטעמם על מנת להבטיח את כדאיות וחוקיות העסקה, ואת קבלת התמורה המלאה לכספם. כך לדוגמא, עורך הדין לוודא שאין בדירה חריגות בנייה בלתי מאושרות, אשר חלילה יקבלו צו הריסה בעתיד או שהקונה יצטרך לשלם עליהן ביוקר. כמו כן, הוא מוודא שהדירה אכן רשומה על שם המוכר ואין זכויות עליה מטעם צד שלישי, כגון הערת אזהרה, שעבודים, עיקולים וכדומה. בנוסף, עו ד מכירת דירה דואג שהחוזה יכלול הצהרת מוכר לגבי היבטים תכנוניים ופיזיים של הדירה, בדגש על היעדר ליקויים, ושאם הצהרות אלו יתבררו כבלתי נכונות יהיה ניתן לבטל את ההסכם, לקבל פיצוי וכדומה. עורך הדין מטפל בעוד שורה ארוכה של היבטים מצידם של הקונים, לרבות העברת כל המסמכים הנדרשים לצורך העברת הרישום, אישורי תשלום מיסים מצד המוכר, וכדומה.

מצידם של המוכרים, עו"ד מכירת דירה עשוי לטפל בעניינים הקשורים למשא ומתן מול הקונים, וכמובן בכל הקשור בהסכם. כך לדוגמא, הוא דואג לכך שבחוזה תופיע הצהרה מטעם הקונים לפי ביצעו את כל הבדיקות המשפטיות, התכנוניות והפיזיות בדירה, ושהיא לשביעות רצונם המלאה ומתאימה לצרכיהם ומטרותיהם. על כן, לא יבואו בטענות או תביעות כלשהן בעתיד כלפי המוכר בעניינים אלו. עורך הדין גם מטפל בכל הקשור למועדי התשלומים, פתיחת חשבון נאמנות, הצמדת העברת הכספים בהתאם לרישום וההתקדמות בעסקה, ועוד.

 

לייעוץ וליווי עורך דין

אלו היו רק כמה דוגמאות לחשיבות הליווי שמעניקים עורכי דין מכירת דירה, וישנן עוד רבות נוספות. לעוד פרטים בנושא ולקבלת ליווי ברכישת דירה, התקשרו אל עו"ד דרור אוסטפלד בטלפון 050-5653668.

ישר לוואטסאפ

מדריך שחובה לקרוא לפני שרוכשים או  מוכרים דירה (חינמי)

דילוג לתוכן