כמה מס רכישה על דירה שניה -רק אצלנו תמצאו כמה זה אחרי הכל

כמה מס רכישה על דירה שניה

לאחרונה תם תיקון לחוק מיסוי ומקרקעין המפחית את שיעור מס הרכישה לדירה שנייה במדרגות השונות, ובעצם הוחזר המצב לקדמותו בטרם הוחלט על העלאת מס הרכישה בשנת 2015. אז כמה זה מס רכישה על דירה שניה כיום? מה המשמעות מבחינת הרוכשים? ומהי בכלל דירה שניה? על כך בשורות הבאות.

מהי דירה יחידה?

על מנת להבין כמה מס רכישה משלמים על דירה שניה, יש להבין תחילה את הגדרתה, הטמונה בהגדרה של דירה יחידה. ההגדרה של דירה יחידה הינה של דירה המיועדת למגורים, השייכת לתושב ישראלי שאין בחזקתו דירה אחרת. יחד עם זאת, הדירה האמורה עדיין תעמוד בהגדרה גם אם יש לרוכש עד שליש בעלות בדירת מגורים אחרת, ועד חצי בעלות בדירה שהתקבלה מירושה.

בנוסף, יש לשים לב לכך שההגדרה אומרת דירה "יחידה" ולא דירה "ראשונה. זאת מאחר שייתכנו מצבים של "משפרי דיור" כלומר אנשים שהחזיקו ואפילו עודם מחזיקים דירת מגורים ראשונה וקונים אחרת. על כן, החוק מגדיר דירה יחידה גם עבור רוכשים שמכרו את הדירה הקודמת שלהם בתוך שנה וחצי ממועד רכישת הדירה החדשה, או כעבור שנה ממועד מסירת הדירה החדשה מקבלן. הגדרה זו תופסת גם לגבי רוכשים של "דירה חלופית" העומדים במספר תנאים, כגון בעלות על שתי דירות במקביל ומכירת אחת מהן לפחות בפטור ממס שבח, ותנאים נוספים. מעבר לכך, ישנם מצבים מסוימים בהם אנשים שבבעלותם דירה בקבוצת רכישה, והדירה החדשה עדיין תיחשב כיחידה. בכל מקרה, עבור דירה יחידה קיימות מדרגות מסוימות של מס רכישה, ועבור דירה שניה מדרגות אחרות.

כמה מס רכישה על דירה שניה -רק אצלנו תמצאו כמה זה אחרי הכל
כמה מס רכישה על דירה שניה -רק אצלנו תמצאו כמה זה אחרי הכל

מדרגות המס בדירה שניה

אז כמה משלמים מס רכישה על דירה שניה? מדובר בכל דירת מגורים שתימצא בבעלות הרוכש מעבר לדירתו הראשונה. עד לאחרונה היא תקף תיקון לחוק מיסוי מקרקעין, אשר הגדיל את שיעור המס על דירה שניה. על פי התיקון היו שתי מדרגות, כאשר על שווי דירה עד כ- 5.3 מיליון ₪ צריך היה לשלם 8% מס רכישה, ואילו על החלק שמעל לסכום זה היה צריך לשלם 10%. תיקון זה אמור היה להיות תקף עד ליום האחרון של שנת 2020 (כולל).

יחד עם זאת, ביולי 2020 הוחלט לקצר את תוקף התיקון ולמעשה לבטלו לאלתר, מה שהחזיר את המדרגות הקבועות מלכתחילה בחוק מיסוי מקרקעין. המשמעות היא שהחל מסוף יולי 2020 ועד לאמצע ינואר 2021 יהיה מס רכישה על דירה שניה כדלהלן: עד 1,292,280 ש"ח 5%, מעל 1,292,280 ש"ח ועד 3,876,835 ₪ 6%, מעל 3,876,835 ש"ח ועד 5,338,290 ₪ 7%, מעל 5,338,290 ש"ח ועד 17,794,305 ₪ 8%, ועל כל חלק מעל 17,794,305 10%.

אין ספק שמדובר בבשורה חיובית עבור רוכשי דירות להשקעה, בזכות הפחתה של סכומים בלתי מבוטלים במס הרכישה. במרבית המקרים עשוי החיסכון להגיע לעשרות אלפי שקלים ולעיתים אף למעלה מכך. יחד עם זאת, בטרם רכישת דירה שניה חשוב להיוועץ עם עורך דין מקרקעין בעל הבנה מצוינת במיסוי הרלוונטי, על מנת לבחון אפשרויות נוספות כגון הקלות ופטורים, וכדי לבצע חישוב נכון ומדויק של חבות המס וכדאיות העסקה.

 

לייעוץ וליווי עורך דין

מעוניינים לדעת כמה משלמים מס רכישה על דירה שנייה? זקוקים לליווי של עורך דין מקרקעין בעל ניסיון רב ובלעדי בהסכמי מכר? לעוד פרטים בנושא ולקבלת ליווי התקשרו אל עו"ד דרור אוסטפלד בטלפון 050-5653668.

 

ישר לוואטסאפ

מדריך שחובה לקרוא לפני שרוכשים או  מוכרים דירה (חינמי)

דילוג לתוכן