משרד עורכי דין נדל ן

כך תבחרו משרד עורכי דין נדל"ן

דיני מקרקעין מהווים תחום משפטי רחב ומורכב, עם שורה ארוכה של חוקים, תקנות, תקדימים, פסיקות, סוגי חוזים והסכמים. מעבר לסכומי כסף גדולים, התחום מכיל מצבים של אינטרסים מנוגדים של קונים, מוכרים, שוכרים, משכירים, קבלנים ויזמים, גופים שונים המעורבים החל ברשות מקרקעי ישראל ועד לרשויות המקומיות ההשלכות של עסקאות והסכמים הינן ארוכות שנים ומהותיות ולכן, כאשר בוחרים משרד עורכי דין נדל"ן שילווה אתכם בעסקאות ופעולות במקרקעין, יש לעשות זאת בקפידה ותוך בדיקה של מספר קריטריונים בסיסיים.

היכן מתחילים?

קודם כל, בדומה לתחומים אחרים, אם יש לכם המלצות על משרד עורכי דין נדל"ן ספציפי זו התחלה טובה, אך לא מספיקה. ישנם קריטריונים רבים לשביעות רצון מעו"ד העוסק בנדלן:

  • שירותיות- עד כמה עורך הדין והמשרד שלו שרותיים.
  • נגישות ומענה תקשורתי לפניות שלכם.
  • רמה מקצועית- היכרות עם עולם התוכן הרלוונטי.
  • ניסיון מקצועי ורזומה חיובי של הופעות/ טיפול בתיקים/ עסקאות ועוד.
  • עלויות שכ"ט.
  • מיקום גאוגרפי

במידה ואין לכם המלצות רלוונטיות מאדם שאתם סומכים עליו, תוכלו להיעזר כמובן במדיה הדיגיטלית, בין אם באתרים של משרדי עו"ד מקרקעין, בפורטלים העוסקים בנושא, ברשתות החברתיות וכדומה.

 

מה לבדוק מול משרד עורכי הדין?

כאשר אתם פונים אל משרד עורכי דין נדל ן, התחילו בבירור לגבי הוותק והניסיון של המשרד. כמו בתחומים מקצועיים אחרים, גם כאן ניסיון של שנים רבות יתבטא ביכולת לקדם תהליכים בצורה יעילה וטובה יותר, בהיכרות עם אתגרים ומכשולים ומתן פתרונות יצירתיים מבעוד מועד, בהיכרות עם הרשויות והגופים המעורבים והתנהלות נכונה מולם. יתרה מכך, כדאי לתת עדיפות למשרד עו"ד אשר תחום המקרקעין הוא התמחותו העיקרית, ואף הבלעדית, בניגוד לעורכי דין שפעילותם מתפרשת על פני תחומים שונים ורבים, באופן פחות מעמיק.

בנוסף, בתוך תחום המקרקעין חשוב לוודא שישנו ניסיון ומומחיות בתחום הספציפי שרלוונטי עבורכם, בין אם מדובר בקניית דירה מקבלן או מכירה/קנייה מיד שנייה, הסכם שכירות, הסכם מתנה, חוזה תמ"א 38, העברת זכויות מקרקעין מכוח צוואה או ירושה, תביעות פינוי שוכרים וכדומה. זאת, לרבות הבנה מעמיקה בכל הקשור לנושא המיסוי הכרוך בעסקאות מקרקעין ויכולת לספק המלצות נאותות.

 

יחסי אנוש כערך מוסף!

מעבר לפן המקצועי, עסקאות ופעולות במקרקעין נעשות בין אנשים, ולכן היכולת לייצר קשרים ואווירה טובה תורמת מאוד לקידום העסקה ולסגירתה בצורה הוגנת, מכבדת, וכזו המבטיחה את האינטרסים שלכם. בנוסף, בד"כ עורכי דין הפועלים בגישה אנושית והגונה גם יגבו מכם שכר טרחה הוגן ושפוי, ילוו אתכם בזמינות גבוהה ונגישות מרבית לכל שאלה או צורך בפעולה.

 

איך לבחור עורך דין למכירה של דירה?

כל הדברים האמורים לעיל לגבי בחירה של עורך דין נדל"ן תופסים כמובן לגבי מכירה של דירה. כלומר, גם כאן חשוב לברר לגבי היות עורך הדין מתמחה באמת בתחום הנדל"ן, שיש לו וותק וניסיון ניכר, יחסי אנוש טובים התורמים לקידום חלק של העסקה, ידע המאפשר להתגבר על מכשולים ולגבש חוזה מכר נכון השומר על האינטרסים שלכם, וכדומה.

יחד עם זאת, כאן כדאי לשים לב לשני היבטים מרכזיים – הראשון הוא מידת הניסיון והשני הוא העלויות, ולעיתים שני היבטים אלו כרוכים זה בזה. ראשית, מבחינת הניסיון הספציפי של עורכי דין נדל"ן במכירה וקנייה של דירות, הוותק והיכולות שלהם בתחום יכולים בהחלט לזרז את המלאכה הנדרשת מהם, לקצר אותה ובכך לחסוך בשעות עבודה. זאת, מבלי לפגום כמובן ברמתו של חוזה המכר ובפתרונות הנכונים והמדויקים שהוא נותן. ואולם, במקרים רבים אנשים נתקלים במצב הפוך, כלומר שלמרות שעורך הדין הינו ותיק ומנוסה, ולכן יכול לנהל את העניינים בצורה מהירה וחסכונית, שכר הטרחה שלו דווקא יותר גבוה בגין המוניטין. בדיוק מסיבה זו חשוב לתת את הדעת גם על הסוגיה הכלכלית.

 

בחירת עורך דין למכירת דירה לפי שכר טרחה

בעיקרון, רוב עורכי הדין בישראל גובים בסביבות 1.5% משווי העסק בתור שכר טרחה, בהתאם להמלצות של לשכת עורכי הדין. שימו לב שהסכום יכול להגיע בקלות לעשרות אלפי שקלים, שלא לדבר על עורכי דין ועל מצבים מורכבים יותר בהם שכר הטרחה עוד יותר גבוה.

לעומת זאת, משרדנו בחר להתנהל בדרך אחרת של שכר טרחה קבוע העומד על חמשת אלפים שקלים לכל עסקת מכר דירה. אצלנו אין אותיות קטנות ואין שאלה לגבי הסכום והאחוז מתוך שווי המכירה. לכל הדעות מדובר בשכר טרחה הוגן המכבד את ההשקעה שלנו ואינו מחייב אתכם בהוצאה גבוהה שאינה מחויבת המציאות. היכולת שלנו להציע עלויות כה נוחות נובעת בדיוק מהמומחיות הספציפית שלנו בעסקאות מכר, בהן אנו עוסקים באופן בלעדי כבר יותר מחש עשרה שנים.

לקבלת ליווי משפטי בעסקאות ופעולות מקרקעין מכל סוג, פנו אל משרד עורכי דין נדל"ן דרור אוסטפלד בטלפון 050-5653668

 

ישר לוואטסאפ

מדריך שחובה לקרוא לפני שרוכשים או  מוכרים דירה (חינמי)

דילוג לתוכן