שכר טרחה עו"ד קניית דירה

מהו שכר טרחה עו"ד בקניית דירה?

קניית דירה היא בדרך כלל העסקה הגדולה ביותר שעושה אדם במסגרת חייו הפרטיים, הכרוכה בהתחייבות כספית משמעותית ובלתי מבוטלת. הדירה מהווה עבור הרוכש נכס מהותי לשמירת וצבירת ההון. מטבע הדברים, תרצו להיות בטוחים שאתם מקבלים תמורה נאותה לכספכם, שזכויותיכם יובטחו במלואן, שהאינטרסים שלכם יישמרו, ושתוכלו להיכנס לדירה ולחיות בה בשקט נפשי, ללא הפתעות מיותרות וללא "בורות משפטיים" בהסכם הקנייה.

בדיוק למטרה זו מיועד הליווי המשפטי של עורך דין מקרקעין ברכישת דירה, המלווה אתכם החל למן השלבים הראשונים והבדיקות המקדמיות (טאבו, בנקים וכו') דרך ניהול משא ומתן מול המוכר, ועד לחתימה על החוזה והכניסה לדירה. שירות זה כרוך כמובן גם בעלויות שכר טרחה לעורך הדין, ובנושא זה נעסוק במאמר הבא.

כמה עולה ליווי של עורך דין?

ראשית, חשוב להבהיר כי אין מחירון אחיד ומחייב עבור שכר טרחה עו"ד בקניית דירה, לא מטעם משרד המשפטים, לשכת עורכי הדין או כל גוף אחר. על כן, ייתכן שתקבלו הצעות שונות מטעם משרדים העוסקים במקרקעין. יחד עם זאת, לא מדובר בתחום פרוץ יתר על המידה ובהחלט קיימים תעריפים מקובלים בשוק עבור שכר טרחה עו"ד ברכישת דירה. נכון להיום, שכר הטרחה המקובל בעסקת מקרקעין עומד על כחצי אחוז משווי הנכס, לא כולל מע"מ. על מנת לסבר את האוזן, אם שווי הדירה הוא 1.5 מיליון ₪, הרי ששכר הטרחה הממוצע של עורך הדין במחיר שכזה יהיה 7,500 לפני מע"מ.

 

הגינות ושקיפות בקביעת שכר הטרחה

נכון שהסכום האמור לעיל "מתגמד" לעומת העלות הכוללת של הדירה, ונכון גם שבכל מקרה אין לוותר על שירותי עורך הדין שמצדיקים את עצמם מבחינות רבות. יחד עם זאת, אנו נוקטים בגישה הנראית לנו יותר הוגנת ושקופה מול הלקוח. על מנת לתאר אותה נסביר תחילה כי שכר טרחה עורך דין בקניית דירה, העומד כאמור על כחצי אחוז בממוצע משווי העסקה, משתנה למעשה בהתאם לסוג העסקה, מידת המורכבות שלה, הפעולות הנדרשות מעורך הדין ומשכן.

כך, עשוי להיווצר מצב בו קניית דירה במחיר גבוה יחסית, למשל 2.5 מיליון ₪, שאינה כרוכה במורכבות משפטית מיוחדת ולמעשה פשוטה למדי מבחינתו של עורך הדין, תהיה מלווה בשכר טרחה גבוה למדי בו יצטרך לשאת הלקוח. מצד שני, ייתכן מצב הפוך של עסקה בעלת מורכבות גבוהה יחסית על נכס בשווי נמוך. בשני המקרים האלו, גביית שכר הטרחה כאחוז מסוים משווי העסקה אינו עושה צדק עם הצדדים.

מסיבה זו אנו נוקטים גישה אחרת, של סכום קבוע בסך כ- 5,000 ₪ עבור כל עסקת מקרקעין, המשקף לדעתנו בצורה מדויקת, נכונה, הוגנת וראויה את הליווי המשפטי בכללותו.

 

לקבלת ליווי משפטי ברכישת דירה

לפרטים נוספים אודות שכר טרחה עורך דין ברכישת דירה, ולקבלת ליווי מלא ושלם במחיר הוגן וללא הפתעות, הנכם מוזמנים לפנות אל משרד עורכי דין מקרקעין דרור אוסטפלד בטלפון 050-5653668.

ישר לוואטסאפ

מדריך שחובה לקרוא לפני שרוכשים או  מוכרים דירה (חינמי)

דילוג לתוכן