קניית דירה חדשה מקבלן

דברים שחשוב לדעת על קניית דירה מקבלן

על פניו, קניית דירה חדשה מקבלן כרוכה בהליך פשוט מאוד, שרק מצריך אתכם לחתום על חוזה המכר שמגיש הקבלן, ומכאן והלאה הדרך אל הדירה פתוחה ופשוטה. בפועל הדברים נראים אחרת ועליכם לדאוג לאינטרסים שלכם באמצעות עורך דין מקרקעין מטעמכם, בעדיפות לעורך דין בעל ניסיון רב ומוכח, אשר מקרקעין הוא תחום התמחותו המרכזית ואף הבלעדית. בשורות הבאות יוסברו כמה דברים שצריך לדעת על קניית דירה מקבלן, ומהם תבינו מדוע כה חשוב הליווי של עורך הדין מטעמכם.

  • ההסכם מוטה לטובת הקבלן – מטרתם הברורה של קבלנים ויזמים היא להגדיל ככל האפשר את התמורה הכספית ואת המחויבויות שלכם, ולעומת זאת להקטין את התנאים המחייבים אותם. הם גם מוטים באופן מובנה לטובת הקבלנים (בניגוד לרבים מרכושי הדירות) ויש להם הרבה ניסיון, המשתקף גם בסוללת עורכי הדין שיושבת ועורכת את החוזה באופן מוטה לטובת הלקוח. אגב, שכר הטרחה שלהם משולם על ידי הקונה.
  • השלמת פרויקט בנייה אינה עניין של מה בכך, וחלק מהפרויקטים נתקלים בעיכובים, מכשולים ואתגרים מבחינה בירוקרטית, משפטית וכלכלית. לכן, עליכם לדאוג לזכויותיכם לכל אורך הדרך וגם כשצצות בעיות. לדוגמא, אם אינכם רוצים לחכות עד לימות המשיח, יש לדאוג כי לחוזה יוכנס סעיף הקובע את המועד לקבלת היתר הבנייה לפרויקט, ואם הקבלן לא עומד בו תוכלו לבטל את החוזה. כמו כן, במקרה זה תקבלו לידיכם את הכסף שכבר שילמתם המוצמד למדד תשומות הבנייה וכולל ריבית.
  • דברים אלו נכונים גם לגבי מועד הכניסה לדירה, שחייב להיות מוגדר וכמו כן לקבוע פיצויים עבורכם לכל חודש של איחור. זכרו כי בזמן שאתם מחכים למסירת הדירה אתם עדיין משלמים את שכר הדירה והמשכנתא, כך שכל איחור משמעותי מוסיף נטל על כתפיכם. לכן יש לקבוע את סכום הפיצוי עבור איחורים כאלו, ואף לקבוע שאם עברה תקופה ממושכת ומוגדרת תוכלו לבטל את ההסכם ולקבל בחזרה את כל הכסף ששולם, עם הצמדות.
  • עקב ההטיה המובנית לטובת הקבלן, לעיתים ההסכמים המוגשים לקונים אינם כוללים פירוט מדויק של מפרט הדירה, ובנוסף אין התייחסות למצבי חריגה. יש לציין כי החוק מאפשר לקבלן לסטות באחוזים בודדים מן המפרט מבחינת אבזור ומידות, אולם אתם חייבים לדאוג לכך שכל סטייה מעבר לאמור בחוק תאפשר לכם לבטל את ההסכם ולקבל בחזרה את כספכם.
קניית דירה חדשה מקבלן
קניית דירה חדשה מקבלן

לייעוץ וליווי מטעם עורך דין

יש עוד פרטים רבים שצריך לדאוג להם בעת קניית דירה חדשה מקבלן, ולשם כך צריך לקבל ליווי מעורך דין מטעמכם. לפרטים נוספים בנושא ולקבלת ליווי של עורך דין בקניית דירה מקבלן התקשרו אל עורך הדין דרור אוסטפלד בטלפון 050-5653668.

ישר לוואטסאפ

מדריך שחובה לקרוא לפני שרוכשים או  מוכרים דירה (חינמי)

דילוג לתוכן