עורך דין קניית דירה

ליווי של עורך דין לקניית דירה יד שנייה

קניית דירה אינה "עוד אחת" מהקניות שאנו עושים בחיים. היא אינה דומה לאף רכישה אחרת במהותה, במורכבותה המשפטית, בסכומים ובמורכבות הכלכלית, וכן בתוצאות שילוו אותנו לשנים רבות מבחינת המגורים של התא המשפחתי, החזרי המשכנתא וכן הלאה. על כן, את הרכישה הזו יש לבצע באופן מושכל ונבון עם עיניים פקוחות ובעזרת ליווי של בעלי מקצוע רלוונטיים המבטיחים את כדאיות העסקה, את חוקיותה ואת התמורה המלאה לכספכם. זוהי בדיוק המטרה של ליווי מטעם עורך דין לקניית דירה, המלווה אתכם לכל אורך הדרך עד למעמד החתימה וגם אחריו.

מדוע כה חשוב להסתייע בעורך דין?

אין לבצע רכישה של דירה ללא ליווי של עורך דין מטעמכם. זהו כלל בסיסי ויסודי, ויש לו כמה סיבות טובות. ראשית, אתם אמנם רואים את הדירה בעיניים ואולי אף ביצעתם בה מספר בדיקות פיזיות באופן עצמאי ובעזרת חברת בדק בית. אולם אינכם יודעים אם מבחינה משפטית מדובר בחתול בשק: ייתכן שבדירה הזו יש חריגות בנייה בלתי מאושרות שתיאלצו להרוס בעתיד או לשלם עליהן ביוקר. ייתכן שיש על הדירה הוראת עיקול או שעבוד או הערת אזהרה מטעם צד ג' שאינכם מודעים אליו. ייתכן שהדירה בכלל אינה רשומה על שמו של המוכר או רשומה במשותף עם צד שלישי. וייתכנו עוד סיבוכים משפטיים ובירוקרטים לא פשוטים שחייבים לבדוק מראש, עדיף באמצעות עורך דין המכיר את הגופים הרלוונטיים ואת הבדיקות שיש לבצע.

שנית, סיוע של עורך דין לרכישת דירה נועד להבטיח את האינטרסים שלכם, לעגן אותם בחוזה חוקי, ברור ומפורט, ולדאוג לכם גם במקרה של הפרת החוזה או חריגה ממנו. לדוגמא, ייתכן שהדירה נראית על פניה במצב תחזוקתי טוב אולם מתחת לפני השטח קיימים ליקויים פיזיים או תכנוניים משמעותיים. חוזה שנערך על ידי עורך דין מטעמכם ידאג להצהרות מטעם המוכר לגבי היבטים אלו, ולכן אם יתגלה בהמשך שהצהרות אלו היו לא נכונות ניתן יהיה לקבל פיצוי ואפילו לבטל את ההסכם. למעשה ההצהרות מחייבות את המוכר לומר אמת (שקר או הסתרה לא ישתלמו לו), ולכן הוא חושף את המצב האמיתי שעשוי לאפשר משא ומתן מחודש והורדה במחיר הדירה.

מעבר לכך, ליווי של עו"ד נדל"ן לקניית דירה מטפל בכל פרט ויוצר למעשה את שלבי העסקה, בדמות העברת הזכויות והמסמכים הנדרשים אל מול העברת הכספים. בד בבד, עורך הדין דואג לשמירה על הזכויות והאינטרסים שלכם, לרבות התאמה לצרכיכם כגון הערכה לביצוע החוזה במידה שתזקקו לעוד תקופה להשגת הכסף על ידי אישור המשכנתא או מכירת נכס אחר שבבעלותכם.

עורך דין קניית דירה
עורך דין קניית דירה

לייעוץ וליווי עורך דין

אלו היו רק כמה דוגמאות לחשיבות הליווי שמעניק עורך דין במכירת דירה, וישנן עוד רבות נוספות. לעוד פרטים בנושא ולקבלת ליווי ברכישת דירה, התקשרו אל עו"ד דרור אוסטפלד בטלפון 050-5653668.

ישר לוואטסאפ

מדריך שחובה לקרוא לפני שרוכשים או  מוכרים דירה (חינמי)

דילוג לתוכן