עורך דין נדל"ן בפתח תקווה

עסקאות נדל''ן - המישור המשפטי

עסקאות קטנות וגדולות דורשות בעיקר מהאזרח הקטן ידע מינימלי, כזה אשר יוכל להעניק הגנה לא רק מפני טעויות אלא גם מחוסר ידע בולט הניכר בתחומים שונים ולרבות תחום הנדל''ן. תחום זה הנחשב בישראל לאטרקטיבי ולוהט, שווה לא מעט כסף גם עבור בעלי דירות, עבור יזמים וגם עבור הרשויות השונות בישראל. לשם השוואה הכנסות המדינה ממיסוי מקרקעין לשנת 2022, עמדו על כ-2 מיליארד שקלים וזאת לאחר ירידה של קרוב ל-15%. עם זאת עסקות נדל''ן ודיני מקרקעין בפרט, עוסקים בתחומים רבים אשר יכולים להיות רלוונטיים גם עבור אלו שזכו בדירה מבן משפחה שנפטר מן העולם, גם עבור אלו המשכירים דירה וגם עבור בעלים של נכס שאינו למטרת מגורים.

על כן במרבית העסקאות כל אחד מהצדדים שבעסקה עושה שימוש בשירותיו של עו''ד נדל''ן, אשר יוכל להעניק עצות משפטיות שיעניקו לא רק פטור מתשלום של מס שבח או מס רכישה אלא יוכל לעמוד על זכויותיהם של המוכרים/קונים והשוכרים.

שירותים נפוצים - עורך דין נדל''ן

כפי שצוין לעיל חשיבותו של עורך דין נדל''ן נעה על פני מגוון מקרים משפטיים שונים, שכן המישור המשפטי מגיע בד בבד עם עסקאות נדל''ן ודורש עין מיומנת ומשפטית בכדי לשמור על זכויות של כל אחד מהצדדים. עם זאת ישנם מקרים אשר הופכים את שירותיו וייצוגו המשפטי של עורך דין בתחום זה להכרחי, החל ממקרים של פירוק שותפויות במקרקעין, הסכמי שיתוף פינוי של שוכרים וכמובן מחלוקות מול המועצה המקומית ותשלומי מס.

תפקידים אלו כוללים לא פעם התעסקות אל מול גורמים בירוקרטיים שונים, אחד מהם הוא היבטים תיכוניים. בצורה כזו ניתן יהיה לא רק לרכוש דירה או לרכוש קרקע, אלא הריסה לוודא כי העסקה תסתיים בצורה מיטבית ללא עיכובים וסיבוכים מצד הרשות המקומית בבואה לאפשר העברת הזכויות באמצעות אישורי העירייה לטאבו. מקרים אחרים בהם שירותיו של עורך דין נדל''ן יהיו חשובים לא פחות, יהיו אלו במקרים של השכרת דירה. בין אם אנו נהיה בצד השוכר או המשכיר חשוב יהיה להכיר את החוזה עליו אנו חותמים או מחתימים לעומק.

שכן שימוש בחוזים סטנדרטיים לאו דווקא יגנו על תרחישים בלתי צפויים, כמו מקרים של נזקים או מקרים של אי פינוי השוכרים. לכן השכרת נכס דורשת לא רק חוזה מהאינטרנט סטנדרטי אותו ניתן למצוא במקומות שונים, אלא כזה שיהיה מותאם עבור בעלי נכס ושיוכל להעניק כיסוי בצורה עניינית ואפקטיבית לכל תרחיש אשר עלול לצוץ בעת זמן השכרה וסיומה. על כן שירותיו של עורך דין לענייני נדל''ן, יהיה כדאי גם במקרים של עריכת חוזה שבין משכיר לשוכר. נושא המוצג לעיל הוא מיסוי, אשר עלול להתווסף לכל עסקת נדל''ן בין אם מדובר על היטלי השבחה, מיסי שבח ורכישה ועד לחובות ועיקולים הרשומים על המוכר/הקונה.

מכירת דירה - להפוך מורכב לפשוט

כאמור השימוש בשירותיו של עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין אמור להיות חשוב מאין כמותו, במיוחד כאשר מדובר במקרים של מכירת דירה. בראש ובראשונה יוכל עורך הדין אשר מונה על ידי המוכרים, לבצע בדיקת נאותות של הקונים גם בכדי להכיר את טיבם וגם בכדי לזהות מראש בעיות צפויות. יחד עם זאת גם הנכס של הבעלים זקוק לבדיקה, אשר תכלול את מצב הנכס לצד בדיקת רישום טאבו וכמובן נטל המס. נקודת המס הינה נקודה קריטית במעמד מכירה/רכישה של נכס, שכן היא עלולה לכלול בתוכה מיסים העשויים להפוך עסקאות נדל''ן לפחות ריווחיות.

על כן עורך דין נדל''ן יוכל לבצע תכנון מס מיטיב, כזה אשר ייקח בחשבון את מס השבח שחל על הנכס לצד רכישה של נכס חדש וכמובן קבלת פטורים והקלות מצד הוועדה המקומית או תשלומי המס. נקודה כזו הינה קריטית במיוחד עבור אלו שיש בידם יותר מדירה אחת.. על כן גם במצבים כאלה, יכולותיו של עורך הדין להפוך את מכירת הדירה לפשוטה יותר תהיה קלה. שכן בהסכם המכר אשר יכלול את ההתחייבויות של כל אחד מהצדדים, כמו ''מצב משפטי נקי של הדירה'' או הצהרה על תשתיות שונות ואופן התשלום יהיו חשובים לא פחות מאשר תכנון מס בעת המכירה.

כמובן לכל אלה מצטרפים השלבים השונים החל מ ניהול משא ומתן דרך קבלת תשלומים במועד שנקבע ועד לפעולות העברת הזכויות. כל אלו יהווה חלק משמעותי מהפרויקט שנקרא ''מכירת דירה'', ובכדי לפשט את ההליך ולהבטיח הליך מסירה מהירה ויעיל ללא סיכונים וקבלת תשלומים כדין חשוב לעשות שימוש בשירותיו של עורך דין נדל''ן. כך ניתן יהיה לקבל הגנה לאורך כל שלבי המכירה, להבטיח תכנון מס נכון, הגנה מפני הערת אזהרה לטובת הקונה ועוד מקרים ומצבים אשר יוכלו להשפיע על כדאיות העסקה ויכולת ביצועה וסיומה.

כיצד לבחור נכון משרד עורכי דין מקצועי?

בחירה של משרד עורכי דין מקצועי עבור עסקאות נדל''ן, ישפיע על מגוון רחב של סוגיות אשר יושפעו לא רק מאופי העסקה אלא ממנעד לא קטן של משתנים אחרים. חלקם עלולים להיות נעוצים בעלויות המכירה והרכישה של הנכס, חלקם עלולים לנבוע מבעיות ואזהרות טאבו כאלו ואחרות וחלקם עלולים גם לנבוע משוכרים בעיתיים. עם זאת כך או כך הבחירה במשרד עורכי דין מקצועי המתמחה בנדל''ן, דורשת הכרה בפרמטרים הבאים.

הראשון שבהם הוא כמובן ההתמחות כמו שציינו, אך לא כל עורך דין מתמחה אכן מעורה ומכיר את כל הפרטים ולכן אחת ההמלצות היא בחירה בעורך דין המתמחה בתיקי מקרקעין בעל ניסיון ! הסיבה לכך היא לא רק הכרה מעמיקה בערכאות וחוקים שונים, אלא גם ביחסי השוק, בחקיקות חדשות ועוד. לצד זאת חשוב לדעת כי עלות שירותיו של עורך דין תיגזר משווי העסקה, אך כפי שצוין לעיל שירותים אלו ינועו בין זירוז ומעקב של הליכים בירוקרטיים ועד לעליית שווי הנכס וקבלת מתן פטור מתשלומי המס. ולכן פרמטר נוסף בבחירת עו"ד נדלן מקצועי יהיה ללא ספק הכימיה, היחס האישי והזמינות המלאה.

בנוסף הכימיה בין עורך הדין לבין מקבלי השירות צריך להיות גם כן נעים וחיובי לשני הצדדים, בו המוכר יוכל להרגיש בנוח ולפרוס את חששותיו בנוגע לעסקה המיועד ובעדכון השוטף במהלך המו"מ אל מול הקונה המיועד. ובשל כך נדגיש שוב את היבט הזמינות, בין אם מדובר במשרד עורכי דין גדול ומקצועי לבין משרד קטן, חשוב לדעת מי הוא עורך הדין אשר ילווה את ההליך ומה תהיה מידת הזמינות שלו. חשוב לזכור כי שירותיו של עורך דין יכולים להפוך עסקת נדל''ן למשתלמת במיוחד, החל מהוצאת רישום הטאבו ועד למכירת הנכס ואפילו לאחר מכן ובשל כך שירותים אלו יהיו נחוצים בעת כל עסקת נדל''ן באשר היא.

למידע נוסף לחצו כאן

עורך דין נדל"ן בפתח תקווה 

עורך דין נדלן בפתח תקווה
עורך דין נדלן בפתח תקווה

עורך הדין יפעל למענכם במישורים רבים, ואחד מהם הוא הכנסת סעיף לחוזה באשר לקבלת היתר בנייה. לא פעם, פרויקטים שנראים נהדר על הנייר נתקלים במכשולים ועיכובים, ואתם תרצו שבעת צרה הכספים שכבר שילמתם יהיו מובטחים. לכן, עורך הדין יכניס לחוזה סעיף האומר שאם הקבלן לא עומד במועד קבלת ההיתר, תוכלו לבטל את ההסכם ולקבל בחזרה את כספכם שכבר שולם עם ריבית והצמדה למדד תשומות הבנייה. באותו האופן עורך הדין יפעל לגבי מועד הכניסה שלכם לדירה, ופיצויים אם הקבלן לא עומד בו, וכן ידאג לפיצויים ואפשרות לביטול חוזה מצדכם אם יהיו סטיות ממפרט הדירה באחוזים קבועים מראש.

מעבר לכך, עורך דין נדלן בפתח תקווה ידאג לעוד שורה ארוכה של היבטים בקניית הדירה החדשה שלכם.

המלצה נכונה

בכל מה קשור להמלצה של עורך דין המתמחה בתחום נדל''ן ובפרט פרויקטים במרכז הארץ, חשוב לקבל המלצה המגובה בקבלות ברזומה מוכח. כידוע, בפתח תקווה מבוצעים מדי שנה פרויקטים רבים של בנייה על ידי חברות קבלניות מהמובילות והגדולות בישראל. לכאורה, קנייה מחברות אלו היא "עסקה בטוחה" ואתם יכולים להיות שקטים שייקחו אתכם ביד עד המפתח. יחד עם זאת, חשוב להבין שהמציאות שונה ושחובה עליכם לדאוג לאינטרסים שלכם. זאת בעזרת עורך דין נדלן בפתח תקווה המכיר היטב את התחום, כמו עורך הדין דרור אוסטפלד העוסק באופן בלעדי בעסקאות מכר כבר יותר מ- 15 שנה

לפרטים נוספים בנושא ולקבלת ליווי מטעם עורך דין התקשרו אל עורך הדין דרור אוסטפלד בטלפון 050-5653668.

ישר לוואטסאפ

מדריך שחובה לקרוא לפני שרוכשים או  מוכרים דירה (חינמי)

דילוג לתוכן