שכר טרחה עורך דין חוזה שכירות

מהו שכר טרחה עו"ד לחוזה שכירות?

אחד התחומים הנפוצים בהם עורך דין מקרקעין מעניק שירות הוא בעריכת הסכמי שכירות של דירות ומבנים מסחריים לבתי עסק. לצורך עריכת ההסכמים הללו מבצע עורך דין שורה של פעולות, אשר מטרתן להבטיח את חוקיות ותקפות החוזה, וכמובן את האינטרסים של הלקוח. מכאן נגזרת עלות שכר הטרחה של עורך הדין, אותה נתאר במאמר הבא וגם נסביר מדוע מדובר בשירות כה חשוב.

כמה זה עולה לי?

במקרה של הסכם למגורים פרטיים, שכר דירה עו"ד לחוזה שכירות יעמוד בדרך כלל על מחצית משכר הדירה החודשי. למען הדוגמא, אם הוסכם כי שכר הדירה הקבוע יעמוד על 5,000 ₪ בחודש, הרי שהתשלום לעורך הדין על עריכת החוזה יהיה 2,500 ₪. יחד עם זאת, כאשר מדובר בעריכה של הסכם שכירות במבנה מסחרי עבור בית עסק, העלויות גבוהות יותר מפני שמדובר בחוזה מורכב בהשוואה לראשון, המצריך יותר פעולות. במקרה זה שכר טרחה עורך דין לחוזה השכירות יעמוד על הסכום המלא של חודש שכירות, כך שאם למשל סוכם על שכירות של 10,000 ₪ בחודש – זה יהיה שכרו של עורך הדין המטפל בהסכם. ואולם, ראוי לציין כי מחירים אלו אינם מהווים מחירון מחייב מטעם גורם כלשהו, אלא כלל אצבע מקובל, וניתן למצוא יוצאים מן הכלל לכאן ולכאן.

 

כמה מילים על הסכמי שכירות לדירה

לכאורה, חוזה שכירות לדירת מגורים ניתן להוריד מהאינטרנט, לשפץ קצת לבד, ולחתום. אולם המציאות מוכיחה שלעיתים קרובות אין די בכך, וכאשר מופיעים מצבים המעוררים חילוקי דעות, אין ההסכם יכול לפתור אותם ולתת את השקט התעשייתי שכה חשוב – הן למשכיר והן לשוכר. על חוזה השכירות להתייחס לתרחישים עתידיים אפשריים ולטפל בהם באופן ברור, למשל במקרה בו השוכר מחליט לעזוב בטרם תום ההסכם, האם מוטל עליו למצוא דיירים חלופיים או שביכולתו פשוט לקום וללכת, האם עליו לשלם קנס וכמה?

בנוסף, החוזה צריך להתייחס בבירור לאחריות השוכר לגבי השארת הדירה במצב תקין בתום תקופת השכירות, האם עליו לפנות חפצים ולצבוע את הדירה, לשאת בעלות תיקונים וכדומה. כמובן שעל החוזה לספק הגנות נאותות גם לשוכרים, למשל אופציה להארכת השכירות ללא העלאת תשלום שכר הדירה, אפשרות לעזוב את הדירה לפי חפצו בהודעה מוקדמת, וכדומה. על כל פנים, יש גם לדאוג לכך שהחוזה על סעיפיו השונים יהיה חוקי ותקף לחלוטין, ובכל מקרה יאפשר התנהלות שקטה ובטוחה לשני הצדדים לאורך תקופת ההשכרה.

 

חוזה שכירות לעסק

חוזה שכירות לעסק הינו מורכב יותר מהסכם שכירות לדירה, ומהווה בסיס חשוב לבניית עסק מצליח לאורך השנים. עורך הדין המלווה ועורך את ההסכם דואג לפרטי הפרטים, לרבות ניהול משא ומתן במידת הצורך מול הצד השני, ודואג לכך שההסכם יאפשר התנהלות על מי מנוחות לתקופה ארוכה. בין היתר, עורך הדין דואג לרישום מטרת השכרת הנכס, סוג הפעילות העסקית שתתקיים בו, השטחים שיוקצו לטובת העסק, ערבויות לתשלום השכירות, דמי הניהול שייגבו לצד השכירות, תנאי התשלום, בלעדיות של השוכר על הנכס במידת האפשר, ועוד.

 

לשירות עריכת חוזה שכירות

לקבלת פרטים נוספים ומידע מקצועי על הסכמי שכירות, ולקבלת ליווי מקצועי בעריכת חוזים אלו, הנכם מוזמנים לפנות אל משרד עו"ד מקרקעין דרור אוסטפלד בטלפון 050-5653668.

 

ישר לוואטסאפ

מדריך שחובה לקרוא לפני שרוכשים או  מוכרים דירה (חינמי)

דילוג לתוכן