חוזה קניית דירה מקבלן

חוזה קניית דירה מקבלן

מרבית האנשים סבורים שקניית דירה מקבלן הינה, מבחינה משפטית, פשוטה יותר מרכישת דירה מיד שנייה: אנו עומדים לקנות דירה חדשה מגורם מוכר, רציני ואמין, אז הדברים אמורים להיות ברורים יותר, נכון? האמת היא שקניית דירה מקבלן דווקא מורכבת יותר מבחינה משפטית, ומחייבת ליווי של עורך דין נדל"ן מטעמכם.

האתגר של הסכמי מכר מול קבלנים

ישנם שני סוגי אתגרים משפטיים בקניית דירה מקבלן. האתגר הראשון הוא שאינכם קונים דירה העומדת על תילה, בנויה ומוכנה ורק ממתינה שתיכנסו אליה. לעיתים קרובות הפרויקט נמצא בשלבים התחלתיים, כאשר הקבלן מעוניין לגייס את הממון הדרוש להנעתו והתקדמותו. המשמעות היא, מבחינתכם, שהרבה מאוד דברים יכולים לקרות "על הדרך" מעת החתימה על חוזה קניית דירה מקבלן ועד הכניסה אליה. האתגר הוא להבטיח את זכויותיכם בפרויקט כזה, שעשויים לחלוף חודשים ואף שנים עד לסיומו.

האתגר השני קשור ישירות למי שערך את החוזה. למרבה הצער, יש אנשים הנוהגים בתמימות וסבורים כי חוזה קניית דירה מקבלן שנערך על ידי עורכי דין מטעמו, נועד לדאוג גם לזכויותיהם. האמת היא שעורכי דין מטעם הקבלן דואגים להבטחת זכויותיו והאינטרסים שלו, ולעיתים האינטרסים האלו שונים ואף מנוגדים לשלכם. שאיפתו של הקבלן היא להבטיח מקסימום תמורה כספית מצדכם למינימום התחייבויות מצידו, ואילו האינטרס שלכם הוא להגדיל את מחויבות הקבלן ולהבטיח את התמורה לכספכם. עורכי הדין שערכו את ההסכם לא עשו זאת כשזכויותיכם נמצאות בראש מעייניהם, וכדאי שתזכרו זאת היטב.

קניית דירה חדשה מקבלן
קניית דירה חדשה מקבלן

עורך דין שדואג לכם!

גם במקרה של קניית דירה מקבלן אין תחליף לעורך דין מקרקעין מטעמכם. ראשית, עורך הדין יבצע שורה של בדיקות מקדמיות נחוצות, בהן הזכויות בקרקע של הקבלן, אישורי מיסים מצידו, היתרי בנייה קיימים לפרויקט, ערבויות בנקאיות בהתאם לחוק המכר (דירות), אחריות היזם לעבודות קבלנים מבצעים, ועוד.

בהמשך לכך, ותוך כדי דין ודברים עם עורכי הדין של היזם, עו"ד מטעמכם ידאג כי חוזה קניית דירה מקבלן יגדיל ויבטיח את זכויותיכם ככל הניתן. לדוגמא, עורך הדין ידאג כי בהסכם ייכתב שהיזם מתחייב למסירת הדירה אחרי שקיבלה טופס 4 מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה, דבר המבטיח שבעת מסירתה באמת תוכלו להיכנס אליה. עורך הדין גם ידאג לכך שבחוזה יוגדר שהערבות מצד הקבלן לא תוחזר לבנק או תבוטל, עד שתירשם הערת אזהרה לטובת הקונים כשהיא נקייה מהמשכנתא של היזם. בנוסף, עורך הדין יוודא כי ההסכם כולל את כל פרטי הדירה, לרבות מספר החדרים, גודלה, כיווני אוויר וכדומה, וכמובן את מועד המסירה של הדירה. כך, אם יחלפו חודשיים ממועד המסירה לפי החוזה והדירה טרם נמסרה, תוכלו לקבל פיצויים עד למסירתה.

 

לייעוץ וליווי עורך דין מקרקעין

אלו היו רק מספר הבהרות מיני אחרות לחשיבות הליווי של עורך דין מקרקעין בקניית דירה מקבלן. לפרטים נוספים בנושא ולקבלת ליווי בקניית דירה מקבלן התקשרו אל עורך הדין דרור אוסטפלד בטלפון 050-5653668.

 

ישר לוואטסאפ

מדריך שחובה לקרוא לפני שרוכשים או  מוכרים דירה (חינמי)

דילוג לתוכן