חתימת עורך דין על חוזה דירה

חוזה דירה עם חתימת עורך דין

ככלל, אין לערוך ולחתום על חוזה לקניית/מכירה דירה ללא ליווי של עורכי דין המייצגים את שני הצדדים. זהו כלל מקובל ואף הכרחי וכל ניסיון לבצע את המהלך לבד יוביל בסבירות גבוהה לבעיות חמורות בהמשך הדרך. בשורות הבאות נבחן מספר היבטים של חוזה דירה עם חתימת עורך דין.

לא להתקדם לבד!

ראשית, חשוב להבהיר כי חתימת עורך דין על חוזה דירה אינה "חתימה" בלבד. זו אינה הפרוצדורה הבירוקרטית המקובלת בעולמות משפטיים אחרים, למשל אישור זהות או אישור חתימה של אדם בנוכחות עורך דין. כאן מדובר בליווי לאורך מספר שבועות או חודשים, בהם שני הצדדים מקיימים משא ומתן, נבדק מצבו של הנכס מבחינה תכנונית, פיזית ומשפטית, ונבנה הסכם המעגן את הזכויות והמחויבויות, המוצא בהדרגה אל הפועל.

כאמור, כל ניסיון להתקדם לבד ללא ליווי משפטי יוביל לסיבוכים משמעותיים. דברים אלו נכונים כבר למן הצעדים הראשונים. לדוגמא, יש קונים ומוכרים הנחפזים לחתום על זיכרון דברים, ללא ייעוץ מטועם עורך דין, מתוך שאיפה להבטיח את העסקה ומחשבה שההסכם המלא שייחתם לאחר מכן כבר ידאג לשאר העניינים. הם אינם מבינים שזיכרון דברים אינו סתם הסכמה תיאורטית ברוח טובה על כוונה לבצע עסקה, אלא חוזה חוקי, תקף ומחייב על פרטיו השונים. כך, קונים עלולים למצוא את עצמם נדרשים לקנות נכס שהתגלו בו ליקויי כאלו ואחרים, המוכר ימצא את עצמו מחויב לקונים שמתקשים לגייס את הממון הדרוש, וכן הלאה. על כן, אפילו בשלב התחלתי זה יש להיוועץ עם עורך דין מקרקעין, שבוודאי ימליץ בחום שלא לחתום על זיכרון דברים, ואם כן – לציין במסמך שהוא תקף רק אם ייחתם הסכם עד למועד מסוים, ושבכל מקרה ההסכם גובר על האמור במסמך.

חוזה משפטי מורכב

חוזה לרכישת דירה חייב לטפל פרטים הגדולים והקטנים ולדאוג לחוקיותה ומהלכה התקין של העסקה על כל שלביה. למעשה זהו החוזה המורכב והארוך ביותר שתחתמו עליו בחייכם הפרטיים, ורק איש מקצוע מיומן יכול לערכו באופן המתאים לאופי העסקה תוך שמירה על האינטרסים שלכם. כך למשל, חוזה המכר מתחיל בהצהרות של הקונה לגבי בדיקת הדירה והרצון לקנותה במצבה הנוכחי, ואילו המוכר מצהיר שזכויותיו בדירה מלאות ונקיות.

כמו כן, החוזה יפרט את דרך העברת התמורה הכספית למוכר, לרבות הסכומים והתאריכים בשלבים השונים: בעת החתימה, בעת ביצוע העסקה ובעת מסירת הדירה. בנוסף, החוזה מטפל בהיבטים כגון רישום הערת אזהרה לקונים, התחייבות להסרת הערות אזהרה קיימות, קביעת מועד מסירת הדירה, תגובות אפשריות במקרה של הפרת חוזה, ועוד.

 

לייעוץ וליווי עורך דין

אלו היו רק כמה דוגמאות לחשיבות של חוזה דירה עם חתימת עורך דין ויש עוד היבטים רבים שצריך לטפל בהם. לעוד פרטים בנושא ולקבלת ליווי עם חתימת עורך דין על חוזה דירה, התקשרו אל עו"ד דרור אוסטפלד בטלפון 050-5653668.

ישר לוואטסאפ

מדריך שחובה לקרוא לפני שרוכשים או  מוכרים דירה (חינמי)

דילוג לתוכן