עורך דין חוזה דירה

בדיקות של עורך דין לחוזה דירה

אם אתם מבקשים את שירותיו של עורך דין לחוזה דירה, עליכם לפנות אל מי שמתמחה ספציפית ואף בלעדית בדיני מקרקעין, ושמאחורי ניסיון רב בעריכת הסכמי מכר לדירות. מדובר בהסכמים המערבים סכומים נכבדים ובעלי מורכבות משפטית וכלכלית לא מעטה, כך שרק בעל מקצוע מנוסה ומיומן יכול לתת מענה הכולל שמירה על זכויותיכם והבטחה של האינטרסים, ודואג להתנהלות חלקה ככל הניתן של העסקה. למעשה, הליווי של עורך דין נדל"ן מתחיל כבר מהשלבים הראשונים, הרבה בטרם חתימה על החוזה, כאשר הוא מבצע למענכם שורה של בדיקות חיוניות.

כמה מילים על שכר הטרחה

לפני שיוסבר על הבדיקות שמבצע איש המקצוע, יש לומר כמה מילים לגבי עלות עורך דין חוזה דירה, הכוללת את הליווי מאלף ועד תו – בדיקות מקדמיות, משא ומתן במידת הצורך, עריכת החוזה, וליווי העסקה עד למסירת כל הזכויות בדירה והעברת הכספים למוכר. למעשה, יש לכל עורך דין בחוזה דירה מחיר שונה, הנע סביב הטווח המקובל של חצי אחוז משווי העסקה. יחד עם זאת, הסכומים יכולים להיות גם גבוהים יותר ולהגיע אפילו עד שני אחוז משווי הדירה, בהתאם למורכבות הבדיקות, החוזה ופעולות שנדרש לבצע עורך הדין.

לעומת זאת, במשרדנו הוחלט לגבות סכום אחיד, הוגן וראוי של 5,000 ₪ לכל עסקה, ללא קשר להיקפה ולמורכבותה. סכום זה מכבד הן את הלקוח והן את עבודתנו, ואם תבצעו תחשיב הנוגע לדירה שלכם בוודאי תראו כי הוא נמוך ביחס למקובל בשוק. אנו יכולים להציע תמחור נוח יותר לאור יעילות הטיפול הגבוהה ומהירות הבדיקות של עורך הדין אוסטפלד, המכיר כמעט בעל פה את החומרים הרלוונטיים.

עורך דין חוזה דירה
עורך דין חוזה דירה

שורה ארוכה של בדיקות

כאמור, עבודתו של עורך דין לחוזה דירה מתחילה בשורה ארוכה של בדיקות לגבי הנכס, אשר מטרתן להבטיח את חוקיות העסקה ולמנוע סיבוכים בלתי רצויים עבור הקונים. כך לדוגמא, עורך הדין בודק את הבעלות על הנכס ברשות מקרקעי ישראל, לשכת רישום מקרקעין (טאבו) או החברה המשכנת. בנוסף ייבדק נסח הטאבו כדי לוודא את זהות הבעלים על הדירה ואת פרטיה כגון שטחה ושטחים שהוצמדו. בנוסף, ייבדק אם ישנן הערות אזהרה בטאבו ומדוע הן קיימות – האם בגלל עיקול או משכנתא.

עורך הדין גם בודק האם קיימים חובות כלפי העירייה, וכן אגרות והיטלים שייגבו בעתיד עקב תוכניות פיתוח. הוא גם יבדוק את תיק הבניין הכולל את היתר הבנייה, ומכאן יבין האם יש בנייה נוספת שבוצע ללא אישור, האם כבר הוגשו מכתבי התראה, האם יש צווי הריסה וכיוצא בזאת. במידה שמדובר בבניין משותף יש לבדוק את התשריט ולהבין האם יש תאימות בין זכויות המוכר לבין הדירה.

 

לייעוץ וליווי עורך דין

אלו היו רק מספר דוגמאות לבדיקות שמבצע עורך הדין עבורכם. יש עוד רבות נוספות וכל זאת לפני עריכת החוזה עצמו, משא ומתן וכן הלאה. לעוד פרטים בנושא ולקבלת ליווי התקשרו אל עו"ד דרור אוסטפלד בטלפון 050-5653668.

ישר לוואטסאפ

מדריך שחובה לקרוא לפני שרוכשים או  מוכרים דירה (חינמי)

דילוג לתוכן