תשלום לעורך דין רכישת דירה - עמלת עו"ד הוגנת

מהי עמלת עורך דין בקניית דירה

בין אם אתם קונים דירה מקבלן ובין אם מיד שנייה, לא ניתן לוותר על ליווי של עורך דין מקרקעין מטעמכם הדואג לזכויותיכם ולקבלת תמורה מלאה לכספכם. בשורות הבאות נעסוק בסוגיה של עלות עורך דין בקניית דירה, נבין מדוע הסכומים משתנים בין עסקאות ונסביר את הגישה הייחודית של משרדנו.

מהו שכר הטרחה - עלות עו"ד בקניית דירה

קניית דירה מקבלן או מיד שנייה אינה עניין של מה בכך. מלבד הסכומים הגבוהים והמורכבות המשפטית והמסחרית, יש שני צדדים בעלי מטרה משותפת אך אינטרסים שאינם זהים, ואפילו סותרים. כך, לכל סעיף ומשפט בחוזה המכר, לכל בדיקה ולכל מסמך, עשויות להיות השלכות משמעותיות מבחינה כלכלית, משפטית ואישית, ומובן שאתם רוצים להיות על הצד הבטוח והנכון. זהו בדיוק תפקידו איש המקצוע שאת פעולותיו משקפת עמלת עורך דין ברכישת דירה. מדובר בשורה ארוכה של פעולות אשר תכליתן היא להגדיל ככל הניתן את זכויותיכם ולהבטיח אותן, תוך שהן מעוגנות במסמך בעל תוקף חוקי ברור שאינו משתמע לשתי פנים.

עמלת עורך דין רכישת דירה
עמלת עורך דין רכישת דירה

 

אז מהי עמלת עורך דין ברכישת דירה?

קודם כל, יש להבין שאין מחירון אחיד הקובע במפורש מהו התשלום לעורך דין בקניית דירה. המשמעות היא שייתכן מאוד שתקבלו הצעות שונות ממשרדי עורכי דין מקרקעין שאליהם תפנו. בהקשר זה נציין, שישנה חשיבות עצומה לפנייה אל עורך דין שבאמת מתמחה בדיני מקרקעין, ושיש לו ניסיון משמעותי ומוכח בתחום. ענף המקרקעין עומד בפני עצמו בעולם המשפט, ורק עורכי דין שהינם בקיאים בסוגי ההסכמים והעסקאות, בסוגיות המיסוי ובמורכבויות המצריכות פתרון, יכולים לתת מענה הולם ללקוחותיהם.

כפי שאמרנו, שכר הטרחה הנדרש עשוי להשתנות ממשרד למשרד בהתאם לשיקוליו הכלכליים, אזור הפעילות שלו (פריפריה מול מרכז), המוניטין שצבר וכדומה. ואולם, בדרך כלל ינוע שכר הטרחה המקובל - עלות עו"ד קניית דירה, על מחצית האחוז משווי העסקה. לדוגמא, בעסקה על דירה בשווי 1.5 מיליון ₪ יעמוד שכר הטרחה על כ- 8,800 ₪ כולל מע"מ, ואילו בדירה הנמכרת ב- 2 מיליון ₪ יעמוד שכר הטרחה על כ- 11,700 ₪ כולל מע"מ. יחד עם זאת, לעיתים עקב מורכבויות של העסקה יכולות לצוץ "הפתעות" שמעלות את שכר הטרחה מחצי אחוז לסכומים גבוהים יותר.

 

ומה הגישה שלנו בנושא מחיר עו"ד בקניית דירה?

הגישה של משרדנו אומרת דבר פשוט מאוד: אנו רוצים שלקוחותינו ירגישו בטוחים לחלוטין מתחילת הליווי ועד סופו, עם מחיר הגיוני, שקוף, ברור ומדויק, שהוא גם הוגן ומכבד את שני הצדדים. לכן, כששואלים על עלות עורך דין לרכישת דירה איננו מתנים את שכר הטרחה בגובה העסקה או במורכבותה, ואיננו משנים אותו בהמשך הדרך. משרדנו קבע מחיר אחיד העומד על 5,000 ₪ לליווי קניית דירה בכל מקום בארץ ובכל מצב. זוהי הדרך שנראית לנו הנכונה והצודקת ביותר, גם מבחינת הלקוח וגם מבחינתנו, כך שלא תיאלצו לשלם סכום גבוה במיוחד עבור טיפול בעסקה שאינה מורכבת. מאידך, אנו לא ניקלע למצב של טיפול בעסקה מורכבת מאוד ששכר הטרחה לא ישקף אותו באופן הוגן.

 

לקבלת ליווי משפטי ברכישת דירה

לשירותי עורך דין לקניית דירה במחיר קבוע וידוע מראש, הנכם מוזמנים לפנות אל משרד עורכי דין מקרקעין דרור אוסטפלד בטלפון 050-5653668.

ישר לוואטסאפ

מדריך שחובה לקרוא לפני שרוכשים או  מוכרים דירה (חינמי)

דילוג לתוכן