ייפוי כוח מתמשך שכר טרחה מומלץ

ייפוי כוח מתמשך - מחירים ופרטים חשובים

במהלך חייו אדם חווה עליות ומורדות וצולח אתגרים רבים. אתגרים אלו, יכולים להגיע  מתחומים שונים בחיים המשפיעים על שגרת יומו בהווה ועל עתידו כמו אתגרים בריאותיים, כלכליים וכיוצא בזה.

לעיתים, במהלך התמודדות עם סיטואציה מורכבות צפה ההבנה כי יש צורך בהתערבות משפטית ברמה כזו או אחרת. כלומר, יש להסתכל על התמונה בשלמותה ולקחת בחשבון מנעד רחב של שיקולים הנוגעים בדבר ובהשפעותיו על הפרט.

כפי שסיטואציות משפחתיות מורכבות מנוהלות במסגרת משפחתית וסיטואציות אישיות מוסדרות באופן עצמאי, כך ענייני אפוטרופוסיות וייפוי כוח נדנים ונפתרים בבית המשפט.

אחד המצבים בהם יש צורך לפנות להסדרה משפטית בליווי עורך דין מוסמך קורה, כאשר נופלת לאדם אחת משתי ההבנות הבאות:

  • אין באפשרותו יכולת להמשיך ולנהל את עניינו ו/או לטפל בהם בעצמו.
  • הוא מעוניין להיערך למצב זה מראש ולהסדיר את הטיפול בו ובענייניו השונים (רפואיים, קנייניים, אישיים) מבעוד מועד.

אחת משיטות ההסדרה הללו, נקראת "ייפוי כוח". מסמך ייפוי כוח מהווה למעשה העברת סמכויות מאדם אחד למיופה כוחו למען ביצוע פעולות משפטיות בשמו.

אחד מסוגי ייפוי הכוח הוא ייפוי כוח מתמשך- מסמך משפטי אשר נכנס לתוקף רשמי בשנת 2017, ומהווה חלופה חוקית למינוי אפוטרופוס לאדם בגיר באופן עתידי.

באמצעות ייפוי כוח זה, ניתנת הזכות לכל אדם בגיר לקבוע מבעוד מועד מי יהיה אחראי לטיפול שוטף בענייניו, במקרה של אובדן כשירותו לקבלת החלטות. האדם המקבל לידיו את ייפוי הכוח יהיה מוסמך למעשה לפעול בשמו, לקבל החלטות וליזום פעולות הנוגעות לתחומים המוסדרים במסמך.

ניתן לפנות לניסוח ייפוי כוח מתמשך במצבים רפואיים, אישיים ו/או קנייניים. האדם הממנה יכול לתת לממונה קווים מנחים לשיטות הפעולה הרצויות בענייניו בהמשך.

ייפוי כוח מתמשך- עלות כללית

לרוב, קביעת עלות ליווי עורך דין נקבעת על ידי פירמת עורכי הדין עצמה וכוללת שיקולים אובייקטיבים. במקרה של ייפוי כוח מתמשך ישנה תמימות דעים רוחבית בזירה המשפטית, לעלות מינימלית אך אין תקרה כלומר, רוב הפירמות ייתנו מחיר ראשוני כמעט זהה.

מבחינה חוקית אין הנחיה או מגבלה מסוימת על עלות כלשהי ולרוב גובה שכר הטרחה נקבע על ידי הפירמה לפי פרמטרים פנימיים כמו ניסיון, מורכבות ייפוי הכוח, זמן הטיפול הנדרש ועוד. אחד הפרמטרים הראשונים המשפיעים על העלות הוא האם ייפוי הכוח הוא אישי או זוגי? בייפוי כוח זוגי, חשוב לציין כי בניגוד לצוואה הדדית המתומחרת ונערכת במסמך אחד,  ייפוי כוח מתמשך (מחיר ועריכתו בפועל) מתומחר ומתבצע בנפרד כאילו ישנם שני מסמכים שונים.

עריכת יפוי כח מתמשך
עריכת יפוי כח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך - מחירון ממוצע

מבחינה חוקית עורכי דין המעוניינים לערוך ייפויי כוח מתמשכים נדרשים לעבור הסמכה של משרד המשפטים. העלות ההתחלתית הממוצעת לעריכת המסמך נעה באזור ה-2,000 ₪ לפני מע"מ למסמך יחיד, ובאזור ה-3,000 ₪ למסמך זוגי.

כמובן, שלא מדובר בעלות התחלתית גורפת ויש פירמות שלוקחות גם יותר. מבחינה מקצועית אין אפשרות לציין מחיר קבוע. זאת בעקבות כך שאין ייפוי כוח אחיד לכל מקרה וכל מסמך נתפר למידות הלקוח על פי מורכבות התיק והדרישות הספציפיות המשפיעות על היקף העבודה של הפירמה.

ייפוי כוח מתמשך ומקצועי –  עו"ד דרור אוסטפלד ושות'

ייפוי כוח מתמשך זהו מסמך מורכב ופרטני העוסק במתן סמכויות על אדם בגיר וביודעין לאדם אחר על פי החלטתו. זאת במידה וכאשר הוא אינו מסוגל לנהל ולטפל בענייניו שלו מסיבות שונות (רפואיות, אישיות וכ'ו).

בעריכת ייפוי כוח מתמשך- שכר טרחה מומלץ מתחיל בסביבות ה- 2,000 ₪ לרוב ויכול לעלות בכפוף לפרמטרים נוספים הנלקחים בחשבון.

משרד עורכי הדין דרור אוסטפלד ושות' ליווה בשנים האחרונות מאות לקוחות בתהליכים משפטיים. המשרד מעניק שירותים משפטיים מגוונים תוך שמירה בלתי מתפשרת על אמינות, שקיפות ומקצועיות.

ליצירת קשר וקבלת פרטים נוספים על ייפוי כוח מתמשך, או קביעת פגישת ייעוץ עם אחד מעורכי הדין שלנו ללא התחייבות כספית, הינכם מוזמנים להתקשר לטלפון 050-5653668.

ישר לוואטסאפ

מדריך שחובה לקרוא לפני שרוכשים או  מוכרים דירה (חינמי)

דילוג לתוכן