מס רכישה על קניית דירה

מס רכישה מוטל על כל מי שרוכש מקרקעין, כאשר שיעורו הינו אחוז מסוים משווי העסקה בהתאם למדרגות המשתנות מעת לעת. ישנן מדרגות שונות ואחוזים שונים משווי העסקה עבור דירות שהינן דירה ראשונה (נקראת גם יחידה) ועבור דירות נוספות שמעבר לדירה זו.

מהו המיסוי על דירה יחידה

בקרב הציבור קוראים לה "דירה ראשונה" אולם למעשה זוהי דירה יחידה. אז אם אתם תושבי ישראל ואין ברשותכם דירה נוספת, זו דירה יחידה. בנוסף, אם אתם "משפרי דיור" כלומר בעלי דירה נוספת ותמכרו את הדירה קודמת בתוך שנה וחצי מהקנייה, או בתוך שנה ממסירת הדירה החדשה מקבלן, הרי שזוהי דירה יחידה.

הבשורות הטובות שהדירה היחידה שלכם מזכה אתכם בפטור מלא ממס רכישה על קניית דירה, כל עוד היא לא שווה יותר מסכום מסוים. הלכה למעשה, אם הדירה נמכרה לכם בפחות מ- 1.75 מיליון ₪ אתם פטורים לחלוטין ממס רכישה. יחד עם זאת, אם ערך הדירה גבוה יותר תצטרכו לשלם מס רכישה אבל רק על מה שמעבר ל- 1.75 מיליון ₪. הלכה למעשה, עד לסכום של כ- 2.07 מיליון ₪ תצטרכו לשלם 3.5%, ועל כל הסכום שבין 2.07 מיליון ₪ לבין 5.33 מיליון ₪ תצטרכו לשלם 5%. לאחר מכן, על כל הסכום שבין 5.33 מילין ₪ ל- 17.8 מיליון ₪ תצטרכו לשלם 8% מס רכישה ועל כל מה שמעבר ל- 17.8 מיליון ₪ תצטרכו לשלם 10%. כאמור, המדרגות והשיעורים משווי הדירה משתנים מעת לעת והנ"ל נכונים עד לאמצע ינואר שנת 2021. בנוסף, ראוי לציין כי אם מדובר בדירה יחידה ייתכנו הקלות ופטורים נוספים, למשל עבור נכים.

מס רכישה על קניית דירה
מס רכישה על קניית דירה

ומה עם דירת מגורים נוספת?

אם מדובר בדירת מגורים נוספת, כלומר מעבר ליחידה, הרי שמס רכישה על קניית דירה יתחיל כבר מהשקל הראשון. למעשה, תיאלצו לשלם 5% מס רכישה על כל סכום שעד כ- 1.3 מיליון ₪, ולאחר מכן 6% על כל הסכום שבין 1.3 מיליון ₪ לבין 3.87 מיליון ₪, 7% על כל הסכום שבין 3.87 מיליון ₪ ל- 5.33 מיליון ₪, 8% על כל מה שבין 5.33 מיליון ₪ ל- 17.8 מיליון ₪, ו- 10% על כל סכום הגבוה מ- 17.8 מיליון ₪.

 

לייעוץ וליווי בקניית דירה

מעוניינים בפרטים נוספים לגבי מס רכישה על קניית דירה? זקוקים לליווי מעורך דין מקרקעין עם ניסיון רב ובלעדי בהסכמי מכר? למידע נוסף ולקבלת ליווי התקשרו אל עו"ד דרור אוסטפלד בטלפון 050-5653668.

ישר לוואטסאפ

מדריך שחובה לקרוא לפני שרוכשים או  מוכרים דירה (חינמי)

דילוג לתוכן