עורך דין צוואה וירושה

עורכי דין צוואות וירושות – המדריך המלא

תחום דיני המשפחה הינו התחום הרחב ביותר בזירה המשפטית. הוא מאגד בתוכו את התחומים העוסקים במעמד האדם הפרטי כמו ירושות, צוואות, גירושין, אפוטרופסות וכיוצא בזה.

תחום דיני המשפחה מכיל בתוכו מחד, נושאים רציונליים כמו חלוקת רכוש והסכמי ממון ומאידך, נושאים אמוציונליים כמו סכסוכים משפחתיים ופטירה. תחום הירושות והצוואות הינו תחום רגיש במיוחד מכיוון מדובר במקרה של פטירת אדם.

מסיבות אלו, עורך דין צוואות וירושות צריך להיות בעל אינטליגנציה רגשית גבוהה. הרגשות והמניעים האישיים של היורשים ו/או העותרים, מהווים חלק אינטגרלי בהליכים אלו והם חלק בלתי נפרד מעבודתו המשפטית של עורך הדין.

למידע נוסף לחצו כאן

עו"ד צוואות וירושות – סוגי צוואות

צוואה היא למעשה כל בקשה / אמירה / ציווי שאדם מצפה שייעשה בענייניו לאחר מותו. מבחינה משפטית, צוואה הינה מסמך בעל תוקף משפטי בו אדם מציין מה ייעשה ברכושו לאחר מותו. לרוב צוואה מפורטת כוללת את חלוקת נכסיו, רכושו, בקשותיו לטיפול בענייניו וכמובן, זהות יורשיו.

אילו סוגי צוואות קיימות כיום?

  • צוואה בפני רשות- צוואה בכתב או בעל פה, הנערכת על ידי גורם רשמי או מוגשת לו כמו שופט, עורך דין (צוואות), נוטריון, חבר בית דין דתי וכיוצא בזה.
  • צוואה בעל פה- כאשר אדם על ערש דווי אומר את צוואתו בפני שני עדים. לרוב, מתבצעת כאשר אין אפשרות לכתיבה והסדרה של הצוואה בדרך אחרת.
  • צוואה בכתב יד- הדרך הקלה ביותר לנסח צוואה. למעשה כל אדם יכול לכתוב את צוואתו בעצמו ללא כל נוכחות של עדים או עורך דין צוואה. ולכן, זו הצוואה הקלה ביותר גם לערעור של מי שאינו שבע רצון מהכתוב בה.
  • צוואה בפני עדים- צוואה הנכתבת בנוכחות של שני עדים שהמצווה בחר וקבע שהם העדים לצוואתו. הצוואה תקפה רק לאחר חתימת שניהם וניתן לערוך אותה גם ללא נוכחות עו"ד או נוטריון.
  • צוואות הדדיות- צוואות הנכתבות ומאושרות על ידי בני זוג אשר לרוב מקבילות האחת לשנייה. במסגרת צוואה זו, יכולים בני הזוג לעשות הסכמים פרטניים הנוגעים למקרים אישיים, לטיפול בענייניהם ולחלוקת רכושם. למשל, ביכולתם לקבוע כי רק לאחר פטירה של שני בני הזוג חזקת רכושם תעבור ליורשיהם.

עורך דין צוואה וירושה – מה חשוב לבדוק?

דיני המשפחה זהו תחום רחב מאוד המכיל בתוכו נושאים משפטיים רבים השונים האחד מהשני. כל עורך דין לענייני משפחה מתמחה בנושא אחד או במספר מצומצם של נושאים ולא בהכרח יודע להעניק מעטפת משפטית בנושאים אחרים בתחום.

עורך דין צוואות בתל אביב
עורך דין צוואות בתל אביב

אז מה חשוב לדעת לפני שבוחרים עורך דין?

  1. מהי ההתמחות הספציפית שלו בתחום של דיני משפחה ככלל וצוואות וירושות בפרט.
  2. האם יש לו ניסיון בתחום צוואות וירושות? - מומלץ בשלב זה, לשוחח עם מכרים ולקבל מהם המלצות מניסיונם האישי. כחלק מבדיקת הניסיון מומלץ אף לבדוק את הרזומה המוכח שלו ואת היקף הלקוחות בהם טיפל בעבר.
  3. מה גובה שכר הטרחה שגובה עורך הדין עבור ההליך? - כדי לדעת האם הפירמה רלוונטית לטיפול בתיק, יש לבדוק את שכר הטרחה המבוקש שכן הוא יכול להיות לא רלוונטי כלל. שכר טרחה ממוצע של עורך דין לקיום צו ירושה נע סביב ה- 3,000 ₪ כאשר העלות תלויה במורכבות התיק ויכולה כמובן לעלות.

עורך דין צוואה בחולון והסביבה - עו"ד דרור אוסטפלד ושות'

מפגש עם עורך דין לצוואות וירושות מגיע בתקופות כאובות ורגישות בחייכם. החשיבות של בחירת עורך דין מתאים היא עצומה ודורשת לא רק ניסיון עשיר אלא גם חיבור אישי שלכם אליו.

עו"ד דרור אוסטפלד הוא עורך דין פעיל מזה כ-20 שנה, המעניק מגוון רחב של שירותים משפטיים ללקוחותיו. אמינות, שקיפות ומקצועיות הם הערכים העומדים במרכז הטיפול בקהל הלקוחות של הפירמה לאורך השנים ועד היום.

לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות כספית, הינכם מוזמנים ליצור עימנו קשר בטלפון 050-5653668.

 

ישר לוואטסאפ

מדריך שחובה לקרוא לפני שרוכשים או  מוכרים דירה (חינמי)

דילוג לתוכן