שכר טרחה עורך דין נדלן

גורמים המשפיעים על שכר טרחה לעורך דין נדלן

עולם הנדל"ן מערב קשת רחבה של פעולות ועסקאות בעלות רקע ותוקף משפטי. חלקן של הפעולות יחסית פשוט ואילו אחרות מצריכות ליווי לאורך זמן, אך בכל מקרה יש להיעזר בשירותי עורך דין בעל מיומנות ובקיאות שילווה אותן. מטבע הדברים, יש לשלם שכר טרחה לעורך דין נדלן המהווה נגזרת של שעות עבודתו.

מה קובע את שכר הטרחה של עורך הדין?

ישנם מספר היבטים הקובעים את שכר הטרחה לעורך דין נדלן. ראשית, התעריף משקף כאמור את שעות העבודה של עורך הדין ומשרדו, וכל משרד מתמחר את השעות שלו באורח שונה. כך למשל, ייתכן שמשרד עורכי דין גדול ובעל מוניטין רב יגבה תעריף גבוה יותר על שעת ייעוץ אחת, לעומת משרד קטן יחסית שאינו נופל מהראשון בבקיאות הנדרשת בחומר ובניסיון הנדרש. כמו כן, ייתכן שמשרד הפועל באזור המרכז יגבה תעריף שונה לשעה לעומת משרד השוכן בפריפריה, וייתכן שמשרד הכורע תחת נטל הפניות יגבה תעריף גבוה יותר ממשרד המעוניין למשוך בעת הזו לקוחות חדשים.

כאמור, שכר הטרחה הוא גם פועל יוצא של מספר שעות העבודה הנדרשות. כך למשל, יש הבדל בין פגישות ייעוץ אחת עם מעבר על מסמכים לבין מספר פגישות ייעוץ, בין רישום דירת מגורים מקבלן ובין טיפול בפיצול מקרקעין, בין ליווי ועריכת חוזה מכר לדירה לבין ליווי דיירים ויזמים בפרויקט התחדשות עירונית וכיוצא בזאת. מעבר לכך, לכל משרד יש ערכים המנחים אותו: האחד שואף למקסום רווחים ומבחינתו תעריף גבוה תורם לבניית מוניטין, ואילו האחר שואף למחירים הוגנים וצודקים ככל האפשר – הן עבור הלקוח והן מבחינת עורך הדין עצמו.

לכך מצטרפות מספר פעולות שיש לגביהן המלצות ואף תקנות מחייבות. לדוגמא, ישנה המלצה של לשכת עורכי הדין לתעריף מקובל עבור טיפול בהסכם מכר לדירה, העומד על חצי אחוז עד אחוז וחצי משווי הדירה הנמכרת. אמנם מדובר בהמלצה בלבד אך מרבית משרדי עורכי הדין נענים לה. כמו כן, ישנה הוראה המחייבת לגבות עד 5,000 ₪ לטיפול בחוזה מכר של דירת קבלן על ידי עורך הדין, ויש לציין כי סכום זה מגולגל לרוב על ידי הקבלן אל הקונים.

עריכת יפוי כח מתמשך
עריכת יפוי כח מתמשך

למידע נוסף ולקבלת שירותי עורך דין נדל"ן

אנו בטוחים שאם תבחנו את התעריף של משרדנו עבור ליווי, סיוע, ייעוץ וייצוג בתחום הנדל"ן, תבחינו כי שכר הטרחה הוגן, ראוי וצודק, וכמובן שנדאג להסביר לכם מה עומד מאחוריו. למידע נוסף בנושא ולקבלת שירותינו במחיר הוגן וצודק, הנכם מוזמנים לפנות אל משרד עורך הדין דרור אוסטפלד בטלפון 050-5653668.

ישר לוואטסאפ

מדריך שחובה לקרוא לפני שרוכשים או  מוכרים דירה (חינמי)

דילוג לתוכן