הסכם למכירת דירה

 

הסכם למכירת דירה מיד שנייה ומקבלן – למה חשוב לשים לב?

מצאתם בשוק דירה העונה על ציפיותיכם ועומדת במסגרת התקציב? התרשמתם מפרויקט דירה המוקם באזור המתאים לצרכיכם? מסירתו של הנכס לידיכם וזכויותיכם בו מעוגנים בהסכם למכירת דירה, שגם מפרט את חובותיכם כלפי הצד השני, כלומר את גובה התשלומים ומועדיהם. חשוב להבין כי הסכם מכירת דירה אינו מורכב מעמוד אחד או שניים של הצהרות כלליות, אלא מדובר במסמך משפטי מורכב שיש לערוך ביסודיות ובמקצועיות רבה. אז למה חשוב לשים לב בהסכמים אלו וכיצד שומרים על האינטרסים שלכם? על כך בשורות הבאות.

הסכם מכר דירה יד שנייה

את הדירה אתם עומדים לקנות במיטב כספכם וברוב המקרים תהיה זו התחייבות כספית גבוהה מאוד, הכרוכה בהחזר תשלומי משכנתא לבנק לאורך שנים רבות. הסכם למכירת דירה נועד להבטיח שהכסף שלכם יזכה לתמורה נאותה, בלי סיבוכים ובעיות. כלומר, שתקבלו את הדירה בדיוק במצב הנוכחי שלה כפי שראיתם אותה וכפי שהתרשמתם ממנה, שאין עיקולים, שעבודים, חריגות או בעיות משפטיות אחרות לגביה, וכמובן גם שיימסרו לכם החזקה והבעלות המועד האמור.

נושאים חשובים אלו ונוספים לא ניתן לרשום בסעיף אחד או שניים, ולמרות הדמיון בניסוחים בין הסכם אחד למשנהו גם לא ניתן פשוט להוריד הסכם מכר כללי מהאינטרנט. נהפוך הוא, החוזה חייב להתייחס באופן ספציפי אל הדירה הרלוונטית. כך למשל, הוא צריך לתאר את הדירה עצמה – למשל החלקה והקומה, הצמדות כמו חנייה ומחסן, מהו השימוש המותר בדירה (מגורים) וכן הלאה. בנוסף, ההסכם יכלול הצהרה של המוכר לגבי המצב המשפטי, התכנוני והפיזי של הדירה, ייפוי כוח בלתי חוזר המאפשר לעורך דין להעביר על שמכם את הדירה, לבצע בקשת רישום מקרקעין, להעביר זכות שכירות אם ישנה, לרשום הערת אזהרה לטובתכם, ועוד.

יש לציין כי ההסכם יפרט גם את ההתחייבויות שלכם כלפי המוכר. למשל, הצהרה מטעמכם שבחנתם את הדירה ואתם מאשרים את מצבה, התחייבות לגבי גובה הסכום והצמדה של מועדי תשלומים (כולל מקדמה בחשבון נאמנות) אל ההתקדמות בהעברת הזכויות, וכן הלאה.

הסכם למכירת דירה
הסכם למכירת דירה

הסכם מכר בדירת קבלן

אם מדובר בדירה חדשה שאתם קונים בפרויקט בנייה, רגע לפני שאתם חותמים על החוזה הערוך שמגישים לכם חשוב שתזכרו כי הסכם מכר דירה מקבלן נכתב על ידי עורכי דירה מטעמו של המוכר. זהו חוזה הדואג בראש ובראשונה לאינטרסים של הקבלן, וללא ספק מוטה באופן המגדיל את זכויותיו ומקטין את התחייבויותיו. בהסכמים אלו חובה להיות חכמים ולבצע בהם את התוספות והשינויים הנדרשים, במידה הצורך. לדוגמא, יש לדאוג להתחייבות של הקבלן למסירת דירה בעלת טופס 4 מוועדה מקומית לתכנון ובנייה, לדאוג לכם שהערבות של הקבלן מול הבנק תישאר על כנה עד רישום הערת אזהרה לטובתכם כשאין עליה משכנתא של הקבלן, ועוד.

לייעוץ וליווי עורך דין מקרקעין

אלו היו רק מספר דוגמאות לפרטים וסעיפים שיש לדאוג להם בהסכם למכירת דירה מיד שנייה ומקבלן, וישנם רבים נוספים. לעוד פרטים בנושא ולקבלת ליווי ברכישת הדירה, התקשרו אל עו"ד דרור אוסטפלד בטלפון 050-5653668.

ישר לוואטסאפ

מדריך שחובה לקרוא לפני שרוכשים או  מוכרים דירה (חינמי)

דילוג לתוכן