עלות עורך דין מכירת דירה

עלות עורך דין במכירת דירה

אין ספק שהמטרה העיקרית במכירת דירה היא להשיג כמה שיותר תמורה עבור הנכס שלכם. יחד עם זאת, עליכם לדעת כי לצד ההכנסות יש גם כמה הוצאות, ואחת מהן היא עלות עורך דין במכירת דירה. בשורות הבאות נבחן מהי עמלת עו"ד במכירת דירה ובאילו הוצאות נוספות יש להתחשב.

חשיבותו של עורך הדין ומשמעות מחיר עו"ד מכירת דירה

ראשית, חשוב שתדעו שאין לוותר על שירותיו של עורך הדין. תפקידו של בעל המקצוע בהחלט משמעותי להשגת המטרה, כלומר להשגת סכום רווח גבוה ככל הניתן ובהמשך נראה כיצד ביכולתו לתרום לכך. שנית, תפקידו להבטיח באופן מפורש וברור את קבלת הכספים לידיכם בהתאם להתקדמות בהעברת הזכויות והבעלות על הדירה. לדוגמא, עורך הדין יוודא כי מצבם הכלכלי של הקונים והמשכנתא שנטלו מאפשרים את הקנייה, וזאת עוד לפני חתימה על חוזה למניעת תסבוכות ממושכות ובלתי נעימות.

כמו כן, עורך הדין ידאג כי יועמדו הערבויות והבטוחות הנדרשות, וכי הקונים יעבירו סכום ראשוני אל חשבון הנאמנות. עוד יוודא עורך הדין כי בהסכם יצהירו הקונים על שביעות רצונם מהדירה והימנעות מתביעות לגביה לאחר מכן, יוודא שיוכנסו סעיפים המאפשרים לבטל מצדכם את החוזה ללא פיצוי, עקב אי עמידה בהתחייבויות מסוימות מצד הקונים, וכיוצא בזאת.

עלות עורך דין מכירת דירה

מה גובה העמלה של עורך הדין?

עמלת עורך דין מכירת דירה נעה בדרך כלל בין 0.5% ל- 2% משווי העסקה, כאשר מרבית המשרדים נענים להמלצת לשכת עורכי הדין וגובים עד 1.5%. אמנם מדובר בשיעור נמוך וקטן מהיקף העסקה אך הוא עדיין יכול להגיע לסכומים בלתי מבוטלים. כך למשל, תשלום לעורך דין במכירת דירה בשווי 2 מיליון ₪, עשוי להגיע גם ל- 40 אלף ₪ וזהו סכום גבוה לכל הדעות. מהצד השני, בנכס ששוויו מיליון ₪ עשוי לגבות עורך דין במכירת דירה מחיר של 5000 ₪ בלבד אם הוא לוקח רק 0.5%. שיעור שכר הטרחה מגובה העסקה משתנה ממשרד למשרד ומעסקה לעסקה בהתאם למורכבותה ולמגוון שיקולים של המשרד.

לעומת זאת, במשרדנו גובים סכום קבוע של 5000 ₪ בכל עסקה, ללא קשר לשווי הנכס או למורכבות העסקה. זאת, לאור היכרותו המעמיקה של עו"ד אוסטפלד עם הסכמי המכר, המאפשרת לו לאחר 15 שנות עיסוק בלעדי בתחום, לקדם את העסקאות ביתר מהירות ויעילות, ללא עיכובים מיותרים. לכן, לקוחותינו נהנים הן משירות מקצועי לעילא והן מעלות נוחה לכל כיס.

 

עלות עו"ד במכירת דירה - השקעה שמצדיקה את עצמה

עורך הדין המטפל בעסקה מהצד שלכם גם יכול לחסוך לעיתים בהוצאות, ומכאן להביא לשיפור הרווח. לדוגמא, בעודו עוסק במשא ומתן מול הצד השני, יכול עורך הדין להביא לפשרות והסכמות המגדילות את סכום העסקה ו/או מקטינות מחויבויות שלכם הכרוכות בעלויות (כגון תיקונים למיניהם). בנוסף, עורך הדין יכול לייעץ בכל הקשור למיסוי העסקה, בדגש על היטל ההשבחה ומס שבח, ולעיתים להוביל למהלכים יותר משתלמים החוסכים בחבות המס. יחד עם זאת, יתרונות אלו אינם הסיבה המרכזית לצורך בעורך דין, אשר ליווי מקצועי שלו לכל אורך העסקה הוא בגדר הכרח.

 

לקבלת ליווי משפטי במחיר הוגן

לקבלת שירותינו במחיר הוגן וצודק, הנכם מוזמנים לפנות אל משרד עורך הדין דרור אוסטפלד בטלפון 050-5653668.

ישר לוואטסאפ

מדריך שחובה לקרוא לפני שרוכשים או  מוכרים דירה (חינמי)

דילוג לתוכן