שכר טרחת עורך דין מכירת דירה - טרחה נמוכה = שכר טרחה נמוך

הכל על שכר טרחת עו"ד במכירת דירה

שכר הטרחה של עורך הדין המלווה את מכירת הדירה עשוי להגיע לסכומים בלתי מבוטלים, החל באלפי שקלים בודדים ועד לעשרות אלפים. ישנם פרמטרים רבים העשויים להשפיע על שכ ט עו ד במכירת דירה ובשורות הבאות נסקור אותם. לפני כן, נציין כי במשרדנו חושבים ופועלים באופן שונה מהנהוג בתחום, ומציעים מחיר אחיד ונוח לכל כיס שהינו קבוע ללא קשר לטיב העסקה ולהיקפה. אנו סבורים כי שכר טרחה זה, הנמוך מהמקובל בתחום ולעיתים גם באופן משמעותי, מהווה גישה צודקת, הוגנת וראויה כלפי הלקוח וכלפי עורך הדין, וגם את הסוגיה הזו נסביר במאמר.

מה משפיע על שכר הטרחה של עורך הדין

כאמור, כמעט בכל המשרדים ישתנה בהתאם לפרמטרים שונים. הגורמים  המשפיעים ביותר הם הבאים:

  • המלצת לשכת עורכי הדין – בשנת 2000 פרסמה לשכת עורכי הדין המלצה לגבי שכר טרחה עו"ד במכירת דירה. ההמלצה עומדת על חצי אחוד עד אחוז וחצי משווי העסקה. הטווח באחוזים מעניק חופש בחירה לעורכי הדין לגבות שכר טרחה לפי שיקוליהם וראות עיניהם, למשל לפי מורכבות העסקה ושוויה.
  • מורכבות העסקה – ישנן עסקאות מכר דירות שהינן מורכבות יותר מבחינות שונות, למשל אם קיימות זכויות של צד שלישי על הדירה, קיימות בעיות רישום וכן הלאה. במידה ונדרשות יותר פעולות מצד עורך הדין, החל בבדיקות מורכבות מול הרשויות ועד להשתתפות ערה במשא ומתן מול הצד השני, הרי ששכר הטרחה עשוי לעלות.
  • שיקולים ספציפיים – לכל משרד יש שיקולים ספציפיים העומדים בבסיס שכר טרחת עורך דין מכירת דירה. כך לדוגמא, ייתכן שמשרד עורכי דין הפועל באזור המרכז יגבה עלות גבוה יותר לשעת עבודה, ומכאן גם לטיפול בעסקה, יחסית למשרד הפועל בפריפריה. כמו כן, ייתכן שמדובר במשרד בעל מוניטין רב הסבור שהדבר מצדיק מחירים גבוהים יותר גם בטיפול בעסקאות מכר פשוטות יחסית.
  • שוק חופשי – השוק החופשי מכתיב שיקולים של עלויות שכר טרחה, שכן, המלצות לשכת עורכי הדין הן רק בגדר המלצות ואינן מחייבות. לדוגמא, ייתכן שמשרד מסוים יחליט לגבות עבור עסקה ספציפית למעלה מאחוז וחצי, למשל שני אחוזים משווי העסקה עקב מורכבותה, גובהה, מיקומה וכדומה. מאידך, ייתכן ויבחר להפחית את שכר הטרחה בעסקה אחרת, על מנת להוות אופציה כדאית עבור הלקוח.
  • יש לציין כי עלות שכר עורך דין במכירת דירה משקפת את דעות העבודה שלו, הכוללות בעיקר את הבדיקות המקדימות ואת עריכת ההסכם, ולעיתים גם בטיפול בסוגיות נוספות – למשל מול רשות המיסים, רשות מקרקעי ישראל, וכדומה. יחד עם זאת, ייתכן ויידרשו פעולות מורכבות הקשורות לרישום הדירה ופעולות מול צד שלישי, שעליהן ייגבה תשלום נוסף.
  • דירה מקבלן – התקנות כיום קובעות רף עליון עבור שכ ט עו ד במכירת דירה מקבלן, העומד על חמשת אלפים שקלים. הכוונה היא לשירותים הניתנים לקבלן עצמו, המגולגלים לרוב אל הקונים. לעומת זאת, אין מגבלה כזו על שכר הטרחה המשולם לעורך דין שלוקחים הקונים מטעמם.

שכר טרחת עורך דין מכירת דירה - טרחה נמוכה = שכר טרחה נמוך

מדוע החלטנו על מחיר אחיד?

אנו יודעים כי הפערים במחירי שכ"ט עו"ד במכירת דירה עשויים לבלבל את הציבור. יתר על כן, הם עלולים ליצור בעיית הוגנות כלפי הלקוח או כלפי עורך הדין. אנו סבורים שיש למצוא שכר טרחה הוגן והגון אשר שני הצדדים יודעים שישולם ויתקבל, ויניח את דעתם. לכן החלטנו לגבות רק חמשת אלפים שקלים בתור שכר טרחה עורך דין במכירת דירה, וזאת ללא תלות במיקום העסקה בישראל, בשווי העסקה או במורכבותה. סכום זה, הנמוך מהמקובל בתחום (אתם מוזמנים לעשות את החישוב), משקף את הבקיאות המעמיקה של עורך הדין אוסטפלד, לאחר 15 שנות עיסוק בלעדי בהסכמי מכר. היכרות זו מאפשרת לעוה"ד אוסטפלד לתת מענה הרבה יותר יעיל ומהיר מהמקובל במשרדים אחרים, דבר הניכר גם בשעות העבודה ומגולגל לטובת הלקוח בעלויות הנוחות.

 

לקבלת ליווי משפטי

לקבלת שירותינו במחיר הוגן וצודק, הנכם מוזמנים לפנות אל משרד עורך הדין דרור אוסטפלד בטלפון 050-5653668.

ישר לוואטסאפ

מדריך שחובה לקרוא לפני שרוכשים או  מוכרים דירה (חינמי)

דילוג לתוכן